חדשות    

צים ו-Data Science Group מקימות מרכז מצוינות לפיתוח פתרונות בינה מלאכותית

אלי גליקמן, מנכ"ל צים – צילום: סיוון פרג'

מעודכן ל-07/2021

המרכז יעסוק בין היתר בתחומי הלוגיסטיקה, התפעול, הפיננסים והמסחר – משלב ברעיון ועד לשלב המימוש – במטרה ליצר ערך תחרותי לצים בזירה הגלובלית

חברת הספנות הבינלאומית צים וחברת Data Science Group (DSG) מקימות במשותף מרכז מצוינות בתחום הבינה המלאכותית. המרכז יעסוק בפיתוח פתרונות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, משלב הרעיון עד לשלב המימוש, במטרה לייצר ערך תחרותי משמעותי לצים בזירה הגלובלית. בין התחומים בהם יתמקד המרכז ניתן למנות את תחומי הלוגיסטיקה, התפעול, הפיננסים והמסחר.

במסגרת המרכז יפעלו צוותים של חברת צים ושל DSG הכוללים מומחי AI ומהנדסים שיעסקו בבחינה, ולידציה ופיתוח של פרויקטי AI ובמימושם בסביבה התפעולית של חברת צים. הצוותים יעסקו בין היתר בפיתוח מודלים לחיזוי ביקושים, תכנון מסלולי הפלגה, אוטומציה של תהליכים לוגיסטיים ועוד, תוך חישוב כלל הדאטה הנצבר בצי האניות, בעשרות אלפי מכולות, בנמלי הים ותוך התחשבות ברגולציות השונות שהחברה כפופה אליהן.

DSG מספקת לצים את הידע בתחומי מדעי הנתונים ולמידת המכונה, לצד המתודולוגיה והיכולות שצברה במהלך השנים במסגרת פעילותה במגוון ורטיקלים עסקיים, דבר שיאפשר לצים פיתוח מהיר, יצירתי ויעיל של פתרונות מבוססי AI מתקדמים. צים תספק את התובנות העסקיות הנדרשות בפיתוח הפתרונות ואת התשתיות הטכנולוגיות הנדרשות לצורך התפעול השוטף.

אלי גליקמן, מנכ"ל צים אמר: "שילוב של פתרונות חכמים במערך הטכנולוגי של צים הינו חלק מרכזי בחזון שלנו להוביל את תחום השינוע הימי תוך שימוש במגוון סוגים של טכנולוגיות מתקדמות. בחרנו ב-DSG, המובילה בעולמות הבינה המלאכותית ובעלת ניסיון בפרויקטים בינלאומיים רחבי היקף בתחום, ואנו משוכנעים כי שיתוף הפעולה יביא למימוש החזון הזה תוך קידום חדשנות ויצירת אפיקים פורצי דרך".

אייל בן עמרם, סגן נשיא בכיר למערכות מידע בצים, הוסיף: "צים מתקדמת לעולם דיגיטלי וממנפת את המידע הרב שצברה לאורך השנים  לצורך קבלת תובנות מעמיקות שיאפשרו לה יתרון משמעותי בעולם הספנות, שהפך בשנים האחרונות תחרותי יותר מתמיד. השותפות עם DSG בהקמת מרכז המצוינות תאפשר לנו להוביל את עולם הספנות הבינלאומי על ידי  קיצור זמני אספקה, ייעול תהליכים לוגיסטיים, חיזוי ביקושים ואוטומציה של תהליכים".

ד"ר אילן ששון, מנכ"ל חברת Data Science Group (DSG), מסר: "משבר הקורונה הביא לזינוק אדיר בשינוע ימי של סחורות סביב העולם. התחום, שהיה תחרותי בעבר, הפך תחרותי אפילו יותר ומגמה זאת צפויה להמשיך ולהתחזק. חברות שינוע ימי חייבות להיערך בצורה מתאימה כדי לענות על הביקושים ההולכים וגדלים תוך אופטימיזציה מתמדת של מנגנוני קבלת החלטות עסקיות והדרך היחידה לעשות זאת היא על ידי מודלים של חיזוי מבוססי AI. אנו רואים את השותפות עם צים כאסטרטגית במיוחד לנוכח תהליכי העבודה הייחודיים המאפיינים את תחום הספנות ולנוכח יכולת התשתית הטכנולוגית המתקדמת ביותר של צים, כפי שלא ראינו אצל לקוחות דומים".

שת"פ ירוק: צים ו- Seaspanחתמו על הסכם חכירה לעשר אניות מכולה