חדשות    

קאר2גו – נכנסת לפעילות בנתניה

קאר2גו , חברת שיתופי הרכב הפועלת בעיקר בתל אביבי מתרחבת גם לנתניה (ובמקביל גם למדינות נוספות). החברה מקבוצת שגריר הודיעה כי  חתמה על חוזה  להקמת פרוייקט שיתוף  כלי רכב חשמליים בנתניה. הפרוייקט יחל בחודש אוקטובר 2018 עם 70 רכבים חשמליים

המודל של קאר2גו הוא מודל הרכב השיתופי –  הלקוח מאתר רכב של החברה בסביבתו, לוקח את הרכב משלם לפי שימוש ומחנה את האוטו במקומות שמוקצים לפירמה. המודל הזה יכול להיות נוח בתוך הערים, אלא שבמקביל התפתחו כלים שיתופיים נוספים לשוק הרכב – אוטותל בתל אביבי אמנם משתמש בפלטפרומה של קאר2גו, אבל מדובר בעצם בהשכרה יומית או שעתית של רכבים שלהם מוקצות חניות ברחבי העיר, ומעבר לכך – יש פתרונות תחבורה נוספים – אופניים, תחבורה ציבורית ועוד, שהופכים ליותר נגישים ונוחים בזמן האחרון.

כך או אחרת, קאר2גו מדווחת כי במסגרת החוזה עם העיר נתניה,  החברה תהיה אחראית על כל שלבי הפרוייקט משלב התיכנון, ניהול, הקמה, תיפעול ותחזוקה של המערך בעיר. הפרוייקט יושק בחודש אוקטובר, עם 70 רכבים חשמליים ו- 21 עמדות טעינה שיפרסו ברחבי העיר. כמו כן, העירייה התחייבה להקצות 210 מקומות חניה ייעודים בעיר לטובת המיזם.

תשלום עבור השירות צפוי להיות מורכב מדמי מנוי חודשים וכן מתשלום בגין השימוש ברכב עבור כל דקת שימוש. כזכור לפני כשנה וחצי, המשרד להגנת הסביבה יצא בקול קורא להקמת מערך שיתוף רכבים חשמליים. עירית חיפה והקריות זכו והחלו להפעיל את המערך לפני כחצי שנה, נתניה  הינה העיר הנוספת שזכתה למענק ולהפעלת מערך בשטחי רשותה.

גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר ציין עם ההכרזה על הפרויקט בנתניה , "אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה משמעותית בתחום התחבורה השיתופית בארץ שצפויה לצמצם בהדרגה את מספר כלי הרכב בכבישים וכן לסייע במצוקת החניה. המציאות מחייבת אותנו לפעול במהרה במטרה לצמצם את כמות כלי הרכב ולהילחם בסטטיסטיקה המראה שמידי שנה עולים עוד ועוד כלי רכב לכביש. הפתרון למצוקת הפקקים והחניה, לא תבוא בדמות מחלף חדש או כביש בשווי מיליארדי שקלים… אלא במציאת פתרונות פרקטיים המוכחים כזולים ויעילים בהרבה יותר. זו עובדה קיימת שמיזם שיתוף רכבים כבר אומץ בעולם והצליח לייצר שינוי מהותי ולהוריד את כמות הרכבים מהכביש. מדובר בשינוי תפיסתי שאנו מצליחים אט אט ליישם גם בישראל. והתוצאות מדברות בעד עצמן.

מדריך – מה יותר משתלם – קאר2גו, מונית או גט טקסי? 

אוטותל – כל מה שצריך לדעת

 

https://www.hon.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%9D/