חדשות    

קבוצת משקיעים תרכוש 40% מקבוצת דן

קבוצת דן עומדת להשתנות.  נחתמה העסקה לרכישת 40% מהקבוצה על ידי קבוצת משקיעים. כמו כן יש אופציה להגדלת השיעור ל-50%. לקבוצת דן יותר מאלף בעלי מניות פרטיים וכהם יקבלו דיבידנד בעקבות ההשקעה. קבוצת המשקיעים זכתה במכרז להשקעה, שערכה דן, לפי שווי לפני התאמות לחלוקות של כ- 1.26 מיליארד שקל.

מנהלי קבוצת המשקיעים הם יאיר אפרתי ,מנכ"ל ושותף בווליו בייס מיזוגים ורכישות; עופר לינצ'בסקי מנכ"ל גדות ולשעבר מנכ"ל אגד והרכבת; שמעון בן חמו, לשעבר מנכ"ל מקורות; וברי בר-ציון, לשעבר מנהל מיוחד של רשות השידור ושל בית חולים ביקור חולים. מנהלי הקבוצה יצטרפו לדירקטוריון דן.

במשך עשרות שנים היתה דן קואופרטיב – חברה בבעלת עובדיה – וב-2002 היא נהפכה לחברה בע"מ. זאת, "מתוך כוונה להתאים את הארגון למגמות המשתנות בתחום התחבורה הציבורית ועל בסיס הרצון להתייעל ולהימנות עם השורה הראשונה של החברות בתחום השירותים הניתנים לציבור". מנכ"ל החברה הוא עופר זילביגר, היו"ר הוא שמואל רפאלי, ועל פי פרסומים החברה מעסיקה כ-2,600 עובדים.

 

לאחר השלמת הרכישה, שמואל רפאלי ועופר זילביגר יהיו יושבי הראש של הקבוצה. אופיר קרני, המשמש כיום כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה וכמנכ"ל חברת ההשקעות שלה, ימונה למנכ"ל הקבוצה. בנוסף לצמצום חלקה היחסי בענף התחבורה הציבורית, החברה אמורה להפוך לציבורית בעוד כמה שנים ולהיות מונפקת בבורסה.

שבת שנייה עם תחבורה ציבורית בגוש דן: השירות שודרג לאור הביקוש

תחבורה ציבורית בגוש דן – עכשיו גם בסופי השבוע