קדימה צורן – תוכנית להגדיל היישוב ל-50 אלף איש
חדשות    

קדימה צורן – תוכנית להגדיל היישוב ל-50 אלף איש

אושרה תוכנית המתאר של היישוב קדימה צורן. מדובר בתוכנית גדולה מאוד שאמורה להרחיב את היישוב ולהביא לעלייה של יותר מפי 2  במספר התושבים  ביישוב לכ-50 אלף תושבים.

התוכנית שאושרה כוללת תוספת של 8,200 יחידות דיור (כך שיהיו קרוב ל-16 אלף דירות), כ-95 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-220 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה.

התוכנית שאושרה היא יוזמה של מינהל התכנון ושל רשות מקרקעי ישראל. התוכנית בעצם קובעת ומכריזה על הידוק הקשר בין קדימה לצורן ומגדירה כי מעטפת היישוב תישאר מוקפת בשטחים פתוחים.

מעבר לתוספת יחידות הדיור, התוכנית מכוונת להגדלת היקף התעסוקה באזור. על פי התוכנית יוקצו 120 אלף מ"ר של שטחי מסחר –  תוספת של כ- 95 אלף מ"ר להיקף השטח הקיים ו-314 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה המהווים תוספת של 220 אלף מ"ר על הקיים. מדובר על הקמת מרכז מסחרי ותעסוקתי גדול, ובמילים פשוטות הפיכת המקום מהקצה אל הקצה.

במסגרת התוכנית, יוקם פארק עירוני בהיקף של כ-140 דונם. הפארק מיועד לפנאי ונופש ולפעילות ספורט. הפארק גובל בשמורת אלוני קדימה, גן לאומי חולות קדימה ויער קדימה.

קדימה צורן סובלת מבעיות תחבורה לא פשוטות. התושבים המתגוררים ביישוב מתלוננים על עומסי תנועה כבדים הגורמים לכך שחלק מהתנועה אף זולגת לתוך היישוב. התושבים מתלוננים כי כאשר נפח התנועה יעלה בעקבות גידול במספר התושבים, הישוב עשוי להגיע למצב של חוסר תפקוד.