קופת גמל להשקעה – מה זה? ואיך הפך לכלי פיננסי שכולם מדברים עליו
תוכן ממומן    

קופת גמל להשקעה – מה זה? ואיך הפך לכלי פיננסי שכולם מדברים עליו

צילום: FREEPIK

קופת גמל להשקעה היא מוצר פיננסי שנועד בראש וראשונה לצרכי חיסכון פנסיוני. עם זאת, הגמישות הן באופי החיסכון מצד אחד והן באפשרויות לניצול הכספים הצבורים בתוכנית מצד שני, הפכו את קופת הגמל להשקעה למוצר מנצח. מהם המאפיינים העיקריים של קופת גמל למטרת השקעה? איך בא לעולם מוצר חיסכון פנסיוני כל כך גמיש וכל כך יעיל? איך אפשר לבחור קופת גמל להשקעה שתניב עבור החוסכים באמצעותה את היתרונות המשמעותיים ביותר? להלן כל התשובות.

מהי קופת גמל להשקעה ומהם המאפיינים החשובים שלה

קופת גמל להשקעה היא, כאמור לעיל, מכשיר פיננסי שנועד בראש וראשונה לצרכי חיסכון פנסיוני. להלן היתרונות המשמעותיים ביותר של קופת הגמל כאמור:

  1. כספי חיסכון נזילים: מצד אחד, מי שמפקיד כספים לטובת קופת גמל להשקעה עושה זאת בראש וראשונה על מנת לייצא לעצמו אפיק חיסכון פנסיוני. מצד שני, כספי החיסכון בקופה הם נזילים, כך שניתן למשוך אותם בכל זמן נתון, תוך תשלום מס על הרווחים.

  2. גמישות באופן הפקדת הכספים: מי שחוסך כספים בקופת גמל להשקעה יכול להפקיד אותם באמצעות הפקדה חודשית, או באמצעות הפקדת סכום חד פעמי בכל שנה, או בכל תקופה על פי הבחירה שלו. עם זאת, כאן המקום להזכיר שיש מגבלה על הסכום השנתי שניתן להפקיד בקופת הגמל. נכון לשנת 2023, סכום ההפקדה המרבי השנתי עומד על 76,450 ₪ בקירוב.

  3. שינוי מסלולי השקעה: ניתן לשנות בקלות את מסלולי ההשקעה, כך שיתאימו לצרכים ולהעדפות של החוסכים. מסלולי ההשקעה כוללים אפשרויות שונותך להקטנה או הגדלה של הסיכונים הפיננסיים.

  4. דמי ניהול נמוכים: דמי הניהול בקופת הגמל להשקעה הם נמוכים יחסית לכל אפיק השקעה אחר לחיסכון פנסיוני. דמי הניהול המרביים הם 1.05% מסכום החיסכון, וכן 4% מההפקדות. עם זאת, מרבית קופות הגמל נוטלות דמי ניהול נמוכים בהרבה.

  5. מעבר בין קופות גמל: אפשר בקלות לעבור בין קופות גמל שונות, תוך הבטחת הזכויות הצבורות.

יחד עם היתרונות, יש עוד כמה דברים שחשוב לדעת. בראש וראשונה, לא ניתן להפקיד בקופת הגמל להשקעה יותר מהסכום שצוין לעיל בכל שנה. (76,450 ₪ בקירוב). עם זאת, יש פתרונות אחרים, דומים במהותם, המוצעים על ידי חברות ביטוח שונות. בנוסף, קופת גמל להשקעה איננה מפקידה בקרנות ייעודיות המבטיחות תשואה, כך שעם הסיכויים יש גם סיכונים לחוסכים. חיסרון אפשרי נוסף שחשוב להזכיר, טמון בעובדה שההפקדות עצמן אינן מקנות הטבות מס כל שהן למפקיד. זאת בניגוד להפקדות לטובת קרנות הפנסיה המסורתיות.

איך ומתי קופת גמל להשקעה נוצרה

קופת גמל להשקעה היא תוכנית חיסכון פנסיוני שנועדה למי שאין ברשותם קרן פנסיה פעילה, או שבקרן הפנסיה שלהם נצברו סכומים נמוכים. מצד אחד, רבים מתושבי ישראל צברו סכומי כסף ששכבו בבנקים בפיקדונות שלא הניבו עבורם רווחים. מצד שני, כאמור, לרבים לא היתה קרן פנסיה. קופת גמל להשקעה מאפשרת להפקיד כספים שיישאו רווחים נאים, וישמשו חלופה הולמת לפיקדונות, בעיקר בזכות הנזילות שלהן. מצד שני, באמצעות השקעה נבונה ניתן לצבור בקרנות הללו רווחים נאים. כמו כן, ניתן לקבל את הכספים הצבורים בצורת קצבה חודשית, כאשר במקרה הזה הרווחים יהיו פטורים ממס. זאת. עבור חוסכים שגילם הוא מעל 60 שנה. יתרון נוסף של קופת הגמל הזאת טמון בעובדה שגם אם החוסכים הלכו לעולמם, היורשים יכולים לפדות את יתרת הקרן, או להמשיך לצבור בה כספים, בהתאם לרצונם.

קופת הגמל להשקעה היא חלק מתוכנית שהמטרה שלה היא לייצר חיסכון פנסיוני לכל תושב בישראל. חוק פנסיה חובה הוא החוק המשמעותי ביותר בנושא הזה, כאשר קופת גמל להשקעה באה, כאמור, לספק אלטרנטיבה להשקעה עבור מי שבעת חקיקת החוק לא היו ברשותם חסכונות פנסיוניים, ומצד שני מועד הפרישה שלהם היה קרוב. בנוסף, קופת גמל להשקעה מכניקה אפשרות גם למי שיש ברשותם קרן פנסיה, לצבור כספים באפיק השקעה שיכול להניב עבורם הכנסה נוספת אחרי הפרישה לפנסיה.

אם יש לך עניין לבחור קופת גמל להשקעה איכותית, בהתאמה להעדפות ולצרכים שלך, זה בהחלט המקום הנכון עבורם. המומחים של BWISE יציעו לך את הגופים הפיננסיים המוצלחים ביותר, שיאפשרו לך להפיק תועלת מרבית מכל סכום שייראה בעיניך נכון ומתאים לצבור. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולהתחיל לחסוך בחוכמה לקראת הפרישה לגמלאות.