תוכן ממומן    

קורס קידום אתרים (SEO) – פרונטלי או דיגיטלי?

במשך שנים רבות, התחנכנו על ההנחה, שכדי להתפרנס בכבוד צריך להתקדם במעלה ההיררכיה הארגונית של מקום העבודה. ובמשך שנים, הנחת היסוד הזאת הייתה נכונה: מנהלים בדרג ביניים ומנהלים בכירים בחברות הרוויחו בממוצע הרבה יותר מן הדרג הזוטר.

אלא שהכניסה של העולם הדיגיטלי לחיינו שינתה מקצה לקצה את כללי המשחק. יותר ויותר עובדים בדרג זוטר מוצאים את עצמם עוסקים במקביל לעבודה במשרד משמונה עד חמש, גם בייצור הכנסה מעסק שעובד אונליין, בהיקפים המתאימים לסדר היום שלהם. פתיחת עסק ברשת היא משימה קלה מתמיד, והיא מאפשרת לאנשים עסוקים להציע מגוון רחב של שירותים אונליין.

אחד המקצועות המבוקשים בשנים האחרונות, כזה שניתן לייצר בו הכנסה במקביל לעבודה במשרה מלאה, וכזה שמאפשר תקשורת לא מיידית ואסינכרונית מול קהל הלקוחות – הוא מקצוע הקידום האורגני של אתרים במנועי החיפוש.

קידום אורגני הוא תחום שכולל בתוכו עולמות תוכן רבים ומורכבים, כמו מחקר מתחרים מעמיק, גיבוש אסטרטגיית תוכן, ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש, שיפור חווית המשתמש, פעילות עניפה ברשתות החברתיות, ועוד. כל מטרתן של הפעולות האלו שהוזכרו היא אחת: לייצר לבית עסק שמתחיל בתהליך הקידום את החשיפה לקהל היעד הרלוונטי והאיכותי ביותר, כזה שירצה לרכוש את השירותים או המוצרים שבית העסק מציע. קהל היעד הזה הוא, למעשה, גולשים, שעושים שימוש במנוע החיפוש של גוגל או מנועי חיפוש אחרים, כדי לאתר ספקים של שירותים או מוצרים בהם יש להם עניין.

 

 

האם לימוד של קידום אתרים חייב להתבצע באופן פרונטלי?

בעלי מקצועות רבים שרכשו השכלה גבוהה במגוון רחב של תחומים ועיסוקים, התרגלו במשך שנים לעשות זאת באמצעות הגעה פיסית אל מוסד להשכלה גבוהה כלשהו. אלא שבשנים האחרונות, יותר ויותר מוסדות כאלו מנגישים לקהלי היעד שלהם את האפשרות ללמוד אונליין, ולחסוך טרחה, מאמץ, לוגיסטיקה, תוך התאמה למציאות המורכבת ולסדר היום העמוס.

אם אתם מעוניינים להרחיב את היעד שלכם בעולם קידום האתרים, עומדות בפניכים שתי אפשרויות עיקריות: רישום לקורס פרונטלי, שיתקיים בדרך כלל פעם או פעמיים בשבוע למשך מספר שעות, או בחירה בקורס קידום אתרים דיגיטלי , שיאפשר לכם לקבוע את קצב ההתקדמות שלכם בקורס.

אחד מן המותגים המובילים בעולם של קורסים לקידום אתרים, הוא חברת הקידום האורגני "עשהאל", שמשיקה בשבועות האחרונים קורס SEO דיגיטלי חדשני. חברת "עשהאל"  קידום אתרים מצטרפת אל מספר שחקנים אחרים בשוק, שמציעים שירותים דומים.

איפה כדאי ללמוד קידום אתרים והיכן מוצאים קורס קידום אתרים מתאים?

כשאני שואל את עדי אלעזר, סמנכ"לית התפעול של חברת קידום האתרים "עשהאל", האם הם שוקלים להציע בעתיד קורס פרונטלי לקידום אתרים, היא מחייכת: "השקענו המון משאבים בחברה בבניה של קורס קידום אתרים דיגיטלי, משום שאנחנו מאמינים שהעתיד נמצא שם. שביעות הרצון של הבוגרים שלנו מלמדת אותנו שעשינו דבר נכון".

 

אבל יש משהו בקסם הזה שבקורס פרונטלי, שלא ניתן לשחזר באונליין. למשל, היכרות אישית עם חניכים אחרים בקורס, ויצירת קשרים עסקיים.

 

נראה שעדי כבר שמעה את השאלה הזאת לא פעם, משום שהיא משיבה כמעט באוטומט: "כדי שקורס קידום אתרים פרונטלי יהיה אפקטיבי, לא יכולים להיות בו הרבה מעבר לעשרה משתתפים. לבלות במשך שלושה חודשים בנסיעות, עמידה בפקקים ומציאת חניה, כדי לייצר קשרים עם כעשרה אנשים שמתחילים ללמוד את התחום זה נחמד. אלא שבאותו זמן הנרשמים שלנו לקורס הקידום הדיגיטלי שאנחנו מציעים, מצטרפים לקהילה שלמה של מקדמי אתרים בשלבים שונים של הלמידה שלהם, עם ליווי צמוד של חונכים, מרצים ואנשים מוכרים מן התחום."

 

 

האם הקורס הדיגיטלי שאתם מציעים זמין תמיד לנרשמים?

 

עדי, שלא מצליחה לשחרר את הנייד מן הידיים שלה, מסיימת להתכתב עם קולגה, וחוזרת אלי: "לא רק שהקורס שלנו זמין בכל שעה ומכל מקום לתלמידים של הקורס, אלא שהתלמידים יכולים ליהנות מתכנים חדשים שמוקלטים ומועלים לפלטפורמת הקורס כל העת."

 

אז בעצם, הקורס שלכם הוא קורס דינמי מבחינת התוכן?

 

"זה בדיוק העניין", משיבה עדי. "כשחקרנו את התחום של לימודי קידום אתרים גילינו משהו שהפריע לנו מאוד בשיטות הקיימות. קידום אתרים הוא אחד התחומים המשתנים והמתפתחים ביותר שקיימים היום בשוק. טכניקות שמומלצות היום יכולות להיות לא אפקטיביות בעליל מחר. תלמיד יכול להרשם לקורס, לצרוך בו תכנים שונים במשך שלושה חודשים, ואז ביום אחד, גוגל מפרסמת עדכון לפעילות מנוע החיפוש שלה, והתלמיד הופך דקה אחרי שסיים את הקורס להיות לא מעודכן. לא יכלנו להרשות לעצמנו שזה יקרה גם אצלנו. לכן, תלמידים מקבלים אצלנו גישה לתכנים של הקורס, והתכנים האלו משתנים בהתאם למה שקורה בפועל בשוק".

 

דיברת על נגישות לקורס בכל זמן ומכל מקום. דיברת על חיבור לקהילה ולעדכניות שוטפת של התוכן. מאילו עוד יתרונות יכולים ליהנות התלמידים של הקורס?

קורס קידום האתרים של עשהאל הוא שונה לחלוטים בנוף הקורסים הקיימים. הסיבה לכך היא אחת: אנחנו עוסקים בפרקטיקה נטו. כבר בדקה הראשונה של הקורס, בסרטון הראשון שצורכים הנרשמים לקורס, הם מקבלים מידע פרקטי ובעל ערך שאותו הם יכולים ליישם מיידית באתר שלהם. אנחנו לא אוהבים לדבר, אלא לעשות. לכן, בכל מקום שיכלנו, הצטיידנו בדוגמאות מעשיות לעבודת השטח, כולל שימוש בקבצי עזר, הנחיות והמלצות ישימות".

 

למה הכוונה בדוגמאות מעשיות מן השטח? את יכולה להרחיב או לתת דוגמה?

"ודאי. הנה דוגמה טובה. כחלק ממכלול המשימות שעוסק בהן מקדם האתרים, הוא נדרש לשפר את הסמכות והאוטנטיות של האתר, כדי שמנועי החיפוש השונים יתנו באתר הזה אמון, וירצו לדרג אותו גבוה בדפי תוצאות החיפוש. עכשיו, עד כאן, מדובר בתיאוריה נחמדה. איך היא באה לידי ביטוי? באמצעות עשרות רבות של פעולות שונות. אחת מהן, היא, למשל, עיצוב לוגו לאתר. אז אצלנו בקורס, לא שולחים את הלקוח ללמוד להכין לעצמו לוגו, אלא פותחים באופן פרקטי את תוכנת קנבה, ויחד יוצרים לוגו לאתר, שומרים אותו, ומעלים אותו לתוכנת ניהול האתר. אנחנו לא משאירים את הלקוחות שלנו לחשוב על איך לעשות, אלא רק על מה הכי נכון מבחינתם לעשות".

 

האם העובדה שהקורס הוא קורס דיגיטלי עוזרת לכם למכור אותו במחיר אטרקטיבי ביחס לשוק?

"אנחנו אוהבים להסתכל על זה ככה: כשלקוח קונה מאיתנו זכות גישה לקורס קידום האתרים המתקדם מבית עשהאל, הוא קונה נטו את המאמצים שהשקענו כדי לייצר עבורו את התכנים הטובים והרלוונטיים ביותר להתקדם איתם הלאה בפרויקטים האישיים שלו. כאשר לקוח כזה רוכש קורס קידום אתרים פרונטלי, הוא משלם את משכורתם של המרצים, שנאלצים להגיע לכל מחזור מחדש, גם אם יעבירו בו בדיוק את אותם תכנים, את הנסיעות שלהם ודמי החניה שהם משלמים, את השכירות של המקום, הכיבוד, החשמל, הארנונה ו… כבר הבנת, אני מניחה, לאן זה הולך. אז בדיוק כפי שמה שמנחה את הקורס שלנו הוא פרקטיקה נטו, כך גם מה שמנחה אותנו בגביה הוא ערך נטו ללקוח".

 

ולסיום, עדי, מה גורם לכם לחשוב שהקורס שלכם יוכל לעזור ללקוחות שלכם כשהם יצאו לעולם הגדול והתחרותי של קידום האתרים שם בחוץ?

"אני אשיב לך על זה באופן הכי כן וישיר", עונה לי עדי, "הסיבה לכך שאנחנו בטוחים בתוצאות של הקורס, הוא שאנחנו בעצמנו לקוחות של הקורס הזה. אנחנו משתמשים באותן שיטות, באותם מקורות לבניית קישורים, באותו מאגר של כותבי תוכן מוכשרים, שעוזרים גם ללקוחות שלנו. חברת "עשהאל" מנהלת בהצלחה מאות נכסים דיגיטליים ברשת, שמייצרים לה הכנסות שוטפות. את הנכסים האלו מקדמת החברה באמצעות אותם משאבים שהיא מעמידה לרשות הלקוחות שלה. כך שאנחנו בעצמו לקוחות מרוצים של הקורס שאנחנו מוכרים, וזה גורם לנו להיות בטוחים, שגם הלקוחות שלנו יהיו לקוחות מרוצים."

לסיכום

אם שקלתם לאחרונה את האפשרות להגדיל את ההכנסה הפנויה למשק הבית, שמעתם על תחום קידום האתרים האורגני, והוא נראה לכם מעניין, כדאי שתדעו שחברת "עשהאל" קידום אתרים, מציעה קורס דיגיטלי מתקדם, שיעזור לכם להפוך למומחים בתחום.

את הקורס עצמו רוכשים באמצעות דיגיפארם – פלטפורמה שתכירו טוב טוב לאחר ההצטרפות לקורס מאחר ודרכה מזמינים תוכן וקישורים לפי הצורך.

היתרונות של קורס דיגיטלי על פני קורס פרונטלי הם עצומים: מבחינה לוגיסטית, תחסכו בהוצאות על נסיעה וחניה, וכן זמן יקר של עמידה בפקקים. תוכלו לצרוך את התכנים בזמן ובמקום שמתאימים לכם, וכן להתקדם על פי הקצב שמתאים לכם. הקורס מתעדכן כל העת בתכנים חדשים כך שתסיימו אותו כאשר אתם מעודכנים בתכנים הרלוונטיים ביותר בתחום. אתם תצטרפו אל קהילה שלמה של מקדמי אתרים בשלבים שונים של מחזור החיים שלהם בקורס, ותוכלו להעשיר את עצמכם בניסיון הקולקטיבי שנצבר במהלך הקורס. אז, למה בדיוק אתם ממתינים? דאגו לקריירה שלכם עוד היום, ובעוד זמן לא רב, משק הבית כולו יאמר לכם תודה.