תוכן ממומן    

קידום אתרים לעסקים בשנת 2024

צילום: Freepik

קידום אתרים הוא תהליך של שיפור החשיפה, נראות ודירוגים עבור מגוון מילות/ביטויי מפתח של אתר אינטרנט מסוים במנועי חיפוש (ובראשם גוגל כמובן). קידום אתרים בכלל וקידום אורגני – SEO (Search Engine (Optimization צריך להיות חלק חשוב מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי עבור עסקים בשנת 2024. הבאנו לפניכם כמה מגמות מרכזיות או טרנדים אם תרצו, בקידום אתרים לעסקים בשנת 2024:

  • התמקדות בניסוח טבעי: מנועי חיפוש כמו גוגל לדוגמא, הופכים חכמים יותר ויותר ומבינים את המשמעות הרגשית (סמנטיקה) של הטקסט הנכתב כך שעסקים צריכים להתמקד ביצירת תוכן איכותי ומקצועי, כתוב היטב ומעניין, שמתאים בצורה אידיאלית לקהל היעד שלהם.
  • שימוש בבינה מלאכותית AI : לא משנה כמה תנסו להימנע ממנו, ה – AI הופך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו כמעט בכל תחום. גם בעולם הקידום אתרים, איש מקצוע שאינו עושה שימוש כלשהו ב – AI על מנת לעזור לעסקים לבחון ולנתח את הביצועים של האתר שלהם ולזהות הזדמנויות לשיפור, בסבירות גבוהה שישאיר את נכסיו הדיגיטליים של הלקוח שלו, מאחור (מבחינת דירוגים בתוצאות החיפוש ותנועת משתמשים באתר) מול המתחרים שהמקדמים של אתריהם כן נעזרים בכלי הבינה מלאכותית כמו Google Bard ו- Chat GPT במסגרת עבודתם. לדוגמא, AI יכול לשמש לניתוח של נתוני תנועת הגולשים לאתר, משך זמן שהייה, זיהוי מילות מפתח רלוונטיות לקידום (Keywords) בשלל עמודים באתר, ועזרה ביצירת תוכן איכותי, מעשיר ויעיל בהתאם לניתוח המותאם של כלי הבינה המלאכותית הללו.
  • התאמת התוכן לקהל היעד: עסקים צריכים להתאים אישית את התוכן באתר לקהל היעד שלהם כדי למשוך את תשומת ליבם. מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר, תחומי עניין ועוד- כותב תוכן מקצועי יודע כיצד לצקת את התוכן בצורה מותאמת לכל התאמה נדרשת ועל כך יש להקפיד.
  • חווית משתמש : (UX)חווית משתמש טובה היא חיונית להצלחתו של תהליך הקידום אתרים. עסקים ובעלי/מנהלי האתרים בפרט, צריכים להבטיח שהאתר שלהם הינו קל לניווט, קל ומובן לקריאה, מושך את הגולשים להשתמש בו ולבצע פעולות המרה אותן העסק מבקש שהגולשים באתרם יבצע (מילוי טופס יצירת קשר=ליד חם, רכישת מוצרים/שירותים אונליין מהאתר, הורדת מסמכים ומיני קבצים מהאתר ועוד) באמצעות קיומו של "משפך שיווקי" נכון ויעיל אשר מניב שיעורי CTA ( (Call To Actionגבוהים.

עסקים שרוצים להצליח בקידום אתרים בשנת 2024 יצטרכו להתאים את אסטרטגיית הקידום למגמות החדשות הללו-עליהם להתמקד ביצירת תוכן איכותי, בשימוש בבינה מלאכותית ובהתאמה אישית של התוכן לקהל היעד שלהם.

טיפים לקידום אתרים ב-2024 לבעלי עסקים

  • קידום אתרים הוא תהליך מתמשך הדורש סבלנות, ממש כמו ריצה למרחקים, שבשונה מריצת ספרינט, דורשת מאיתנו להתמיד, להשקיע זמן ומאמץ באופן קבוע כדי לשפר את הביצועים של אתר העסק.
  • ישנם היבטים רבים לקידום אתרים ולא רק על מילות/ביטויי מפתח יקום או ייפול קידום האתר לעסק. על בעל העסק / אתר לדאוג גם למבנה אתר תקין קריא לגולשים אנושיים ולבוטים של מנועי החיפוש הסורקים את דפי האתר ומנתחים אותו, כמו גם לדאוג גם למהירות טעינה ועבודה ראויים לאתרים בזמננו (מתחת ל-3 שניות לעליית הדף בדפדפן) ולחוויית משתמש אופטימלית וכו'.
  • לאלו המתעקשים לעשות קידום אתר באופן עצמאי, נציין כי ישנם כלים רבים שניתן להשתמש בהם לקידום אתרים כמו כלים חינמיים (או בתשלום) על מנת לסייע בניתוח ביצועי האתר, זיהוי הזדמנויות לשיפור ולעקוב אחר התקדמות הקידום במהלך הזמן.

להלן כמה צעדים ספציפיים שבעלי עסקים יכולים לנקוט כדי לשפר את קידום האתר שלהם בשנת 2024:

  • התמקדו ביצירת תוכן איכותי: תוכן איכותי הוא מפתח חשוב ביותר להצלחת קידום אתרים. הוא צריך להיות מעניין, רלוונטי ומועיל לקהל היעד של העסק / האתר.
  • שימוש נכון במילות מפתח:מילות מפתח Keywords הן המילים / ביטויים שהגולשים משתמשים בהם על מנת לחפש מידע ברשת. יש להשתמש במילות מפתח רלוונטיות בתוכן שבאתר העסק כדי לעזור לגולשים למצוא את האתר מבלי לבזבז זמן יקר.
  • התאמת התוכן לקהל היעד: חווית משתמש טובה חיונית ביותר להצלחת קידום האתר. יש לוודא כי האתר קל לניווט, קל לקריאה ומושך את הגולשים.

נציין עוד כי במידה ואין לכם ידע מקצועי רלוונטי לקידום האתר שלכם, מומלץ לשכור שירותי קידום אתרים עם חברה המתמחה בעניין שתוכל לסייע לכם להגדיר את היעדים, לבחור אסטרטגיה שיווקית מתאימה, ליישמה ולהביא לתוצאות. זה לא המקום להתפשר.

האם יש הבדל בקידום אתר לעסק קטן-בינוני (SMB) או גדול?

כעיקרון לכל עסק בכל גודל ישנם צרכים ויעדים ייחודיים משלו וחשוב להתאים את אסטרטגיית הקידום לעסק הספציפי שלכם. בהקשר ספציפי לקידום אתר עסק קטן, בינוני או גדול, ישנם הבדלים מסוימים בתהליך, הנובעים ממספר גורמים, כמו לדוגמא:

  • גודל העסק: לעסקים קטנים בדר"כ יש פחות משאבים מאשר עסקים גדולים ולכן עלולה להיות השפעה על אסטרטגיית הקידום, שכן הם עשויים להתמקד בפעולות יעילות יותר עם יחסי עלות – תועלת טובים יותר.
  • היקף הפעילות: עסקים גדולים פועלים על פני "שטח" גדול יותר ויש להם יותר לקוחות פיזיים וגם פוטנציאליים ולכן עליהם ליישם אסטרטגיית קידום רחבה יותר כדי להגיע לקהל היעד שלהם.
  • תחרות :עסקים גדולים מתחרים עם עסקים אחרים מאותו בתחום ולכן עליהם להשקיע יותר מאמץ כדי להתבלט בתוצאות החיפוש.

להלן כמה דוגמאות להבדלים ספציפיים בין קידום אתרים לעסקים קטנים-בינוניים לבין עסקים גדולים:

  • ישנם עסקים קטנים שאין ביכולתם להעסיק חברת קידום אתרים או מקדם אתרים מקצועי ולכן, ישנם כאלו שיהיו מוכנים להשקיע זמן ומאמץ בלמידת קידום אתרים בעצמם על אף זמן הלמידה הממושך הנדרש.
  • עסק קטן אינו נדרש ליצור כמות גדולה של תוכן כמו עסק גדול, אך יחד עם זאת, עדיין יהיה עליו להתמקד ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי לקהל היעד של העסק.
  • לעסקים גדולים ישנה יכולת טובה יותר ליצור קישורים לאתר שלהם מאשר עסקים קטנים (מעצם היותם מותגים= Brands אשר נתפסים כאוטוריטות ואתרים רבים אחרים מעוניינים לקשר אליהם כמקור בר סמכא למגוון נושאים). אך גם עסקים קטנים עדיין יכולים להשתמש בטכניקות שונות כדי לבנות קישורים לאתר שלהם, כמו למשל הקפדה על יצירת תוכן איכותי ואפקטיבי באופן קבוע ושוטף, ליצור שת"פ עם בלוגרים (משפיעני רשת), להשתתף בפורומים קהילתיים הקשורים לאותו התחום וגם לקחת חלק בכנסים/ מפגשים מקצועיים בהם ניתן ליצור קשרים עסקיים ובכך לחשוף את העסק והאתר לכמה שיותר אנשים ולקוחות פוטנציאליים.

לסיכום

לכל עסק הרוצה לקבל חשיפה מרבית ברשת – בין אם מדובר על עסק גדול, בינוני או קטן, ישנה אסטרטגיה שיווקית המתאימה לו ולכן טרם קבלת ההחלטה את מי בוחרים כמקדם לעסק, מומלץ לתאם פגישת היכרות ולהבין את התהליך לעומקו ולוודא כי החברה / המקדם אכן יודע ומכיר את כלל הכלים העדכניים והאיכותיים ביותר לקידום האתר שלכם.

בהצלחה