שוק ההון    

קסטרו בתוצאות שליליות: הפסד נקי של 7 מיליון שקל

גבי רוטר, בעל שליטה ומנכ"ל קבוצת קסטרו צילום: דודי חסון

ההיחלשות נבעה מירידה במכירות בחנויות הזהות בתחום ההלבשה

חברת האופנה קסטרו סיכמה את הרבעון הרביעי של 2018 ואת השנה כולה עם תוצאות שליליות וירידה בכל הפרמטרים. בעקבות התוצאות השליליות שפירסמה  החברה לא תחלק החברה דיבידנד לשנת 2018. מניית קסטרו הגיבה בירידה.

הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 262.5 מיליון שקל – 56.8% מהמכירות, לעומת 300 מיליון שקל – 60.8% מהמכירות – ברבעון המקביל. הרווח התפעולי צנח ברבעון ביותר מ-95% ל-2 מיליון שקל לעומת 44.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. בשורה התחתונה סיימה קבוצת האופנה את הרבעון עם הפסד נקי של 7 מיליון שקל לעומת רווח של 33.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשנת 2018 הסתכמו הכנסות הקבוצה ב-1.74 מיליארד שקל לעומת כ-1.78 מיליארד שקל ב-2017. הרווח הגולמי השנתי עמד על מיליארד שקל לעומת 1.04 מיליארד שקל בשנה הקודמת. בקמעונאית הבגדים מסבירים כי הסיבה לרידה  היא בעיקר הפחתות ערך מלאי של פריטי אופנה. הרווח התפעולי השנתי צנח ב-67% ל-24 מיליון שקל לעומת 73 מיליון שקל ב-2017.

הצניחה ברווח התפעולי נבעה מפחת גדול עקב שינוי פריסת חנויות ומעלייה בהוצאות שכר עבודה בעקבות עליית שכר המינימום.

בשורה התחתונה סיכמה קבוצת האופנה את 2018 עם צניחה של 75% ברווח הנקי ל-11 מיליון שקל לעומת 44 מיליון שקל בשנת 2017.

לצד זאת לקסטרו היו שתי השקות גדולות במהלך השנה החולפת: מותג האיפור המוזל קיקו מילאנו שהחנות הראשונה שלו הושקה בשבוע שעבר וצפוי להמשיך בהרחבת הפריסה הארצית, עם צפי לפתיחה של עשרות סניפים בתוך חמש שנים. ההשקה השנייה הייתה השקת מותג המשקפיים קרולינה למקה לשוק האמריקאי.