שוק ההון    

קרן P2P של הלמן אלדובי תהיה הראשונה להירשם במערכת החדשה של הבורסה לרישום וסליקה של מכשירי גיוס אלטרנטיביים

הבורסה משיקה מערכת חדשה לסליקה ורישום מכשירי גיוס אלטרנטיביים אשר תאפשר למשקיעים בקרנות השקעה פרטיות לנהל את השקעת באמצעות חשבון הבנק שלהם, בדיוק כמו שהם מנהלים השקעה בנייר ערך רגיל. המשקיעים בקרן הלמן-אלדובי P2P יהיו הראשונים להנות מהמערכת.

קרן ההשקעות "הלמן אלדובי P2P" היא הקרן הראשונה שתירשם במערכת החדשה של הבורסה לרישום מכשירי גיוס אלטרנטיביים. מדובר בקרן P2P ציבורית, הפועלת מאז יולי 2017, ומשקיעה בתחום ההלוואות הצרכניות בארה"ב. הקרן הונפקה על פי תשקיף שקיבל היתר על ידי רשות ניירות ערך ומאפשרת לכל משקיע עם הון של 50 אלף דולר ומעלה להשקיע בה.

המערכת החדשה שפותחה על ידי הבורסה לרישום מכשירי גיוס אלטרנטיביים תספק לראשונה לקרנות השקעה, קרנות Private Equity, קרנות גידור ומכשירי גיוס נוספים, שירותי רישום, סליקה ותפעול, שיינתנו על בסיס הכללים והעקרונות המשמשים לרישום וסליקת ניירות ערך סחירים.

מהבורסה נמסר, כי הם רואים במערכת החדשה קפיצת מדרגה עבור קרנות השקעה מסוגה של הקרן של הלמן אלדובי ועבור השוק הפרטי הלא סחיר כולו. תחום ההשקעות האלטרנטיביות תופס תאוצה בשנים האחרונות,  אולם בשל העובדה שהחברות הפועלות בתחום בארץ אינן ציבוריות, הפעילות הנעשית בקרנות הללו אינה משתקפת בחשבונות הלקוחות בבנק. קרנות השקעה וקרנות גידור יוכלו מעתה ליהנות מן היתרונות והשירותים שמקבלות כיום חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה, מה שיסדיר ויפשט את אופן ההתנהלות עבור ציבור המחזיקים, מנהלי הקרנות ושוק ההון בכללותו.

באמצעות המערכת החדשה יוכלו מחזיקי יחידות ההשתתפות בקרן ההשקעה לזהות את היחידות שברשותם באמצעות מספר נייר ערך (ISIN), בחשבונות הבנק שלהם, ולרכוש יחידות חדשות בקרן באמצעות חברי הבורסה. תשלומים בחיי הקרן (חלוקת רווחים, פדיונות וכד') ישולמו באמצעות הבורסה, כפי שמבוצע כיום לגבי ניירות ערך סחירים. יחידות ההשתתפות בקרן ההשקעה ישתקפו, מעתה, בחשבונות הבנק של המשקיעים, כך שהן ציבור המשקיעים והן חברי הבורסה יוכלו לראות בכל רגע נתון את היקף ההשקעה של הלקוח בקרן והתשואה שהושגה בה, זאת בדומה למסחר בניירות ערך הנסחרים בבורסה.

 

הלמן-אלדובי P2P משקיעה בתיקי הלוואות צרכניות באמצעות פלטפורמות ה-P2P המקוונות המובילות בארה"ב, ובכללן PROSPER ו- Lending Club, פלטפורמות בהן לא יכלו משקיעים ישראלים פרטיים להשקיע עד כה. זאת תוך פיזור סיכונים בין אלפי לווים כשהקורלציה בין התשואה בהשקעה בהלוואות הללו לבין התנודתיות החדה שאנו חווים לאחרונה בשווקי ההון, היא נמוכה ביותר.  הקרן שהושקה ביולי 2017, הניבה עד 31.10.18 תשואה דולרית מצטברת של 9.99% בממוצע למשקיעיה וסיימה בסוף אוקטובר האחרון סבב גיוס נוסף בסך של כ-57 מליון שקל הנצבר לסך של גיוסים כ-235 מיליון שקל מאז הקמתה.

קרן ההשקעות הלמן אלדובי P2P יוצאת בסבב גיוס נוסף