חדשות    

קרנות ההשתלמות המובילות לחודש יוני

בחודש יוני הראל השתלמות ואקסלנס השתלמות השיגו תשואה זהה של 2.01%; מתחילת השנה מובילה אלטשולר שחם עם 9.07%

אחר חודש מאי השלילי לקרנות ההשתלמות ולענף הגמל בכלל, ביוני חלה  התאוששות במדדים שהובילה לזינוק בתשואות בענף קרנות ההשתלמות.אצל  קרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות בענף מדובר על חודש חיובי ביותר.

את המקום הראשון  ביוני חולקות  שתי קרנות השתלמות— הראל השתלמות כללי ואקסלנס השתלמות כללי — עם 2.01% כל אחת. הלמן אלדובי עם התשואה הכי נמוכה 1.8%.

ההסבר לשינוי החד מחודש מאי, אז ירדו קרנות ההשתלמות הגדולות בממוצע ביותר מ־1%, הוא התנודתיות הרבה השוררת בשווקים כיום. אחת הסיביות האפשרות להתאוששות בשווקים היא האיתותים של הפד' על הורדת ריבית.

מתחילת 2019 רשמו קרנות ההשתלמות הכלליות תשואה חיובית. המובילה היא קרן ההשתלמות אלטשולר שחם השתלמות מסלול כללי, שהיקף נכסיה הוא הגדול בקטגוריה (32 מיליארד שקל) ושרשמה תשואה העומדת על 9.07% מתחילת 2019. אלטשולר שחם גם מצטיינת בחישוב תלת שנתי עם תשואה של 22.9% ב־36 החודשים האחרונים.

אחריה, גם מתחילת השנה וגם בשלוש השנים האחרונות, נמצאת קרן אנליסט השתלמות כללי, שעלתה ב־2019 ב־7.96% בשלוש השנים האחרונות השיגה הקרן תשואה של 19.38%. אחריה כלל השתלמות כללי שהשיגה מתחילת השנה תשואה של 7.28%, ובמקום האחרון מתחילת השנה נמצאת מיטב דש השתלמות כללי עם 6.61%.

באנליסט מציינים כי השוק הישראלי מושפע מאוד מהשוק הגלובלי. ההבדל הוא שכאן יש פה פחות טכנולוגיה שנסחרת בבורסה, אז התשואה בארץ נמוכה מזו שנרשמה בארה"ב, כמו כן הנדל"ן המניב היה הסקטור שתפקד הכי טוב מתחילת השנה. לפי ניתוח אנליסט הסיבה היא העסקים הטובים, בעיקר על רקע סביבת הריבית, שצפויה להישאר נמוכה. אנשים מוכנים לקנות מניות של חברות נדל"ן מניב.

קרנות השתלמות המורים רוצות את הגז של תשובה

האוצר מעוניין לבטל הטבות מס על קרנות השתלמות ופנסיות תקציביות

קרנות השתלמות – כדאי שיהיה לכם!