חדשות    

מי המועמדים לנהל את לאומי

בלאומי מחפשים מחליף לרוסק-עמינח. השמות הבולטים: חנן פרידמן, יד ימינה של רוסק עמינח; ואבנר מנדלסון – מנכ"ל לאומי ארה"ב

בעוד שבאותו יום מונו מנכ"לים לבנק הפועלים ולבנק דיסקונט, אורי לוין בדיסקונט ודב קוטלר בפועלים, כיסא המנכ"ל השלישי של מנכ"לית לאומי הפורשת, רקפת רוסק עמינח, נותר ריק.

המנהלים המובילים הם חנן פרידמן, יד ימינה של המנכ"לית היוצאת רקפת רוסק עמינח; ואבנר מנדלסון, מנכ"ל בנק לאומי ארה"ב. מועמדים אפשריים אחרים הם דני כהן, שפרש במרץ האחרון מתפקיד בכיר בלאומי, ושהתבקש להגיש מועמדות. עם זאת, ככל הנראה לא יסכים להגיש מועמדות.

מועמד נוסף ששמו עלה הוא קובי הבר,שעזב את לאומי ומונה לתפקיד מנכ"ל איי.די.איי ביטוח (ביטוח ישיר) שבשליטת בני הדודים מוקי ודורון שנידמן.אך הבר הודיע כי לא יתמודד על התפקיד בלאומי.

מועמדת אחרת שעלתה היא מיכל עבאדי-בויאנג'ו, לשעבר החשבת הכללית באוצר ויו"ר פסגות – שייתה בעברה בכירה בבנק הבינלאומי.

בשבוע שעבר מונתה ועדת איתור של דירקטוריון לאומי, בראשות היו"ר הנבחר של הבנק סאמר חאג' יחיא, שאמורה לבחור במנכ"ל הבא של הבנק. חאג' יחיא ייכנס לתפקידו בימים הקרובים, במקומו של דוד ברודט שמסיים את כהונתו

ד"ר חאג' יחיא הוא בעל ניסיון מקומי ובינלאומי בכלכלה, בנקאות, שווקים פיננסיים, מסחר, השקעות, אסטרטגיה, וניהול. הוא היה יועץ החוג לכלכלה באוניברסיטה העברית והרצה בקורסים בכלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטאות מובילות, בהן הרווארד, MIT והעברית.

חאג' יחיא פרסם מחקרים מובילים בתחום האופציות, ההשקעות והמט"ח אשר עיצבו את מדיניות שער החליפין של בנק ישראל וזיכו אותו בפרסים יוקרתיים. הוא הובילחדשנות והנדסה פיננסית ומילא שורה של תפקידים בכירים בארה"ב בחברות ייעוץ והשקעות גדולות.

דב קוטלר – מהמגזר הפרטי בחזרה לבנק?

דויטשה בנק מנסה לשרוד: לא יסחור במניות, מפטר עובדים

כריסטין לגארד – מקרן המטבע לבנק האירופי המרכזי