קרנות נאמנות: הציבור עובר מאג"חים ושקלים למניות והשקעות בחו"ל
שוק ההון    

קרנות נאמנות: הציבור עובר מאג"חים ושקלים למניות והשקעות בחו"ל

מסקירת השוק החודשית שפירסמה הבורסה לניירות ערך בתל אביב עולה כי הציבור מגדיל את הסיכון בהשקעות שלו ועובר מהשקעה בקרנות אג"ח וקרנות שקליות לקרנות המשקיעות במניות בבורסה בתל אביב ובחו"ל.

בקרנות המשקיעות באגרות חוב בתל אביב התגברו הפדיונות ביולי והסתכמו בכ-2.9 מיליארד שקל, יותר מפי שניים מהפדיונות שנרשמו בחודש יוני. מתחילת השנה נרשמו פדיונות בסך של כ-4.5 מיליארד שקל. הפדיונות האלו באים לאחר שבשנת 2017 נרשמו יצירות בסך של כ-21 מיליון שקל באפיק האג"ח המקומי בקרנות.

על פיע הסקירה, בקרנות הנאמנות המשקיעות במניות בבורסה בתל אביב הסתכמו היצירות ביולי בכחצי מיליארד שקל נטו. היצירות באות לאחר חמישה חודשים רצופים של פדיונות נטו שהסתכמו בכ-0.9 מיליארד שקל. בשנת 2017 נרשמו יצירות בסך של כ-3.6 מיליארד שקל בקרנות אלו.

על פי נתוני הבורסה לני"ע בת"א, כסף המשיך לזרום גם לקרנות נאמנות המשקיעות בחול, זה חודש השני ברציפות. בקרנות אלו הסתכמו היצירות בכ-1.1מיליארד שקל נטו ביולי, עליה של כ-8% מהחודש הקודם. מתחילת 2018 הסתכמו היצירות באפיק זה בכ-3.8 מיליארד שקל נטו. בשנת 2017 כולה הסתכמו היצירות נטו בקרנות המשקיעות בחו"ל בכ-2 מיליארד שקל.

בקרנות השקליות נרשמו פדיונות בסך של כ-0.6 מיליארד שקל. מתחילת השנה הסתכמו הפדיונות בקרנות השקליות בכ-2.36 מיליארד שקל.

בקרנות הכספיות, הסולידיות, התמתנה מגמת היצירות והן הסתכמו בכ-0.1 מיליארד שקל לאחר יצירות בהיקף של כ- 1.3 מיליארד שקל נטו בחודשים פברואר-מאי. מתחילת השנה הגיעו היצירות בקרנות הכספיות לכ-0.9 מיליארד שקל, לאחר פדיונות בסך של כ-46 מיליארד שקל בשנים 2014-2017.

קרנות אג"ח – זה רק נראה בטוח

מתי להחליף קרן נאמנות?