חדשות    

ראש עיריית יבנה לא יאשר שכונה חרדית

ראש העיר פרסם פוסט בפייסבוק כי הוא מתנגד בתוקף להקמת שכונה חרדית בשטח העיר, מיהדות התורה נמסר "יכול להגיד מה שרוצה. זה לא ישנה את התוצאה"

בעקבות הפרסום  כי המפלגות החרדיות מתכננות הקמת שכונה ביבנה הגיב ראש העיר והודיע שיסרב לכך. כך כתב בדף הפייסבוק שלו:

""הבוקר פורסמה כתבה בעיתון 'ידיעות אחרונות' המציינת כי קיימות תוכניות של המפלגות החרדיות לשכונה הדרום מזרחית של העיר עם 12,500 יחידות דיור לטובת המגזר החרדי.

לעניין זה משמעות דרמטית לעיר יבנה, אשר מעולם לא זוהתה על פי מגזרים. על כן אין בכוונתי כראש עיר לאפשר הקמת שכונה חרדית ביבנה. חשוב להבהיר כי אינני פוסל אף אדם ואיש איש באמונתו. יחד עם זאת, משמעותה של שכונה חרדית מהווה שינוי אופיה של העיר על כל המשתמע מכך".

הפוסט שותף על ידי עשרות תושבי העיר וגרר מאות תגובות תמיכה בגוב אריה. בין היתר נכתב: "שכונה חרדית ביבנה תהפוך את יבנה לבית שמש ותפגע במרקם היפהפה בין חילונים ודתיים בעיר הזאת".

מדובר בשתי תוכניות שקידמה רשות מקרקעי ישרא. אלו אושרו בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), שמטרתה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז. האחת היא יבנה מזרח, שמתוכננת ממזרח לכביש 42, במנותק מהחלק הוותיק של העיר, ותכלול 12,500 דירות.

התוכנית השנייה היא קריית גת מערב, שגם מנותקת מהעיר, ממערב לכביש 40, ועתידה לכלול כ-9,360 דירות. השכונה תהווה רובע מגורים חדש, שמתוכנן להפוך להרחבה המשמעותית הבאה של העיר לאחר השלמת שכונת כרמי גת. שתי השכונות עדיין בשלב תכנון התשתיות, ועבודות הפיתוח והמכרזים הראשונים צפויים בתחילת שנת 2020.

ביהדות התורה אישרו כי הם דנים בנושא, אך הכל בשלב התכניות "ושום דבר לא מעשי. ראש העיר יבנה יכול לומר מה שהוא רוצה, בכל מקרה זה לא ישנה את התוצאה", אמר גורם הקרוב לצוות המו"מ.

זה לא המאבק הראשון של תושבי יבנה על רקע מלחמות דת: לפני כשנתיים ניהלו מאבק ציבורי נגד ניסיונות לסגירת מרכז מסחרי בשכונת יבנה הירוקה בשבתות, שהסתיים בפשרה במסגרתה הוא נותר פתוח בחלקו.

עיריית יבנה מנסה לבטל את הסכם הגג עם המדינה; טוענת כי המדינה גורמת לה נזקים אדירים