חדשות    

רוסאריו מעריכה את המניה של סקייליין ב-38 שקל; אפסייד של 32% על מחיר השוק

נכס של סקייליין בקליבלנד

אביטל איגנר, אנליסטית הנדל"ן של רוסאריו ייעוץ ומחקר, כותבת בעדכון הערכת השווי של סקייליין כי המשך תהליך הטמעת פורטפוליו המלונאות החדש של סקייליין מהווה נקודת מפנה בפעילותה.

איגנר מסבירה, כי החברה שינתה כיוון והולכת ומתכנסת למצב של חברה מוטת תזרים, כאשר תזרים המזומנים יציב יותר מגיע מפורטפוליו המלונאות החדש וכן משיפור ביצועי המלונות בקליבלנד ואתרי הנופש בקנדה.

נוסף על כך, מסבירה איגנר, החברה הצליחה להגדיל את פעילות פיתוח ומכירת הקרקעות באתרי הנופש בקנדה, וגם פעילות זו תורמת לתזרים המזומנים של החברה ברמה תנודתית פחות ביחס לשנים קודמות.

בהתאם לכך, מעדכנים ברוסאריו את השווי ההוגן של החברה ומעריכים אות ב-630 מיליון שקל אשר גוזר שווי למניה של כ-כ-38 שקל ו- upside של כ- 32% על מחיר המניה כיום.  

המניה של סקייליין יורדת כעת בכ-1.55% לשער של 28 שקל המשקף לחברה שווי שוק של 468 מיליון שקל

 

על הטמעת  פורטפוליו מלונות Courtyard Marriot, אומרת איגנר כי  ברבעונים האחרונים פורטפוליו מלונות זה החל לקבל ביטוי משמעותי ב-NOI של החברה. ב-12 החודשים שהסתיימו עד לסוף ספטמבר, תרם הפורטפוליו כ-16 מיליון  דולר קנדי מתוך כ-39 מיליון דולר קנדי. ברוסאריו מעריכים כי מספר זה אף צפוי לעלות עבור שנת 2018 המלאה שכן עסקת רכישת המלונות הושלמה רק באמצע נובמבר 2017. ברוסאריו מעריכים כי0 פורטפוליו זה יתרום משמעותית ליציבות התזרימית של החברה בשנים הקרובות. 

ברוסאריו מצייני כי החברה החלה בתהליכי שיפור של ביצועי פורטפוליו המלונאות, הן באמצעות שיפוץ חדרים במלונות בקליבלנד, והן בניהול אקטיבי והוספת שירותים וחדרים באתרי הנופש בקנדה. בהמשך לזאת, ה-NOI ל-12 חודשים אחרונים במלונות Deerhurst, Hyatt Regency Arcade ו-Renaissance Hotel עלו באחוזים משמעותיים. מגמה זו צפויה להמשיך בתקופה הקרובה הודות להמשך ההשקעה בשיפוץ וניהול הנכסים.

ברוסאריו מציינים את עיבוי השדרה הניהולית באנשי מקצוע מהשורה הראשונה. מינוי סמנכ"ל כספים חדש, רוברט ווקסמן בעל ניסיון עשיר בשוק ההון בקנדה וארה"בוהצטרפותו לקבוצה של ברוס ריגינס בתפקיד סמנכ"ל תפעול, עם ניסיון עשיר בתחום המלונאות. מאז כניסתו לתפקיד של המנכ"ל הנוכחי מר בלייק ליון בשנת 2016 , מינה מספר בעלי תפקידים בעלי ניסיון בתחומים שונים בהתאם לכיווני התפתחות החברה.

באוגוסט דיווחה החברה על העלאת אופק הדירוג לאג"ח, אשר מדורג כיום בדירוג Baa1 עם אופק חיובי בסולם מידרוג. העלאת אופק הדירוג מסתמכת בין היתר על היחסים הפיננסיים אשר בולטים לטובה ביחס לרמת הדירוג וביניהם יחס חוב ל-CAP נמוך יחסית אשר עומד על כ-50% ויחס הון למאזן גבוה של כ-40% וכן על הגמישות הפיננסית הטובה ביחס לדירוג.

סקייליין השקעות – ההכנסות ממלונאות עלו ל-138 מיליון שקל; ה-NOI על נכסים מניבים – 35 מ' שקל