חדשות    

רמ"י לא מוכנה לדחות תשלומים לקבלנים

אמריקן אקספרס - חברי מועדון התאחדות הקבלנים

בעוד עסקים רבים, בעיקר הממשלתיים, דוחים את התשלומים, הקבלנים לא מקבלים דחיית תשלומים מהמדינה. כמה יזמים שזכו בחודשיים האחרונים במכרזים שפירסמה רמ"י לרכישת קרקעות, ביקשו בימים האחרונים לדחות את התשלומים על הקרקע בשלושה חודשים בשל אי הוודאות בשוק – ונענו בסירוב. ההסבר של רמ"י הוא "למנוע שיתוק של שוק הנדל"ן ועצירת התפתחות המדינה". בתוך כך הוכרז ענף הבנייה כענף חיוני שיעבוד במלואו.

אלו קבלנים שזכו במכרזים לפני משבר הקרונה, בערים כמו אילת, עפולה, חיפה, ראשון לציון, מודיעין ונופי הגליל, חלקם במסלול מחיר למשתכן. עם תחילת המשבר הודיעו הקבלנים שיתקשו לעמוד בלוחות הזמנים שמגדירה רמ"י להשלמת התשלום על הקרקע בתוך שלושה חודשים, בין היתר בשל קושי לקבל כיום ליווי בנקאי מהבנקים, שהעלו את הריבית, אך גם בשל אי הוודאות בשוק הנדל"ן.

"המצב שיצר המאבק בקורונה הביא לקשיים בקבלת מימון מהמגזר הפיננסי בישראל עבור כלל המגזר העסקי, ובתוכו ענף הבנייה והתשתיות", מסר מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמנון מרחב. "לאור זאת, פנינו אל רמ"י כדי לאפשר את לדחות תשלומים, התאחדות הקבלנים בוני הארץ מנהלת בעניין זה שיחות עם הרשות בתקווה להקל על היזמים והקבלנים שפועלים באי ודאות גדולה מאוד. זה הזמן הנכון לאפשר הקלות שיקדמו את הבנייה".

מרשות מרקעי ישראל נמסר בתגובה: "רשות מקרקעי ישראל בוחנת כל העת את ההתאמות הנדרשות על מנת להקל על הציבור ובה בעת להמשיך במלאכת השיווקים על מנת לא להביא לשיתוק שוק הנדל"ן ועצירת התפתחותה של המדינה. כך למשל הוחלט לדחות עד לאחר הפסח סגירת מכרזים שהיו צריכים להסגר בשבועיים הקרובים. נכון לעכשיו הוחלט לא לדחות תשלומי זוכים במכרזים שנסגרו כבר לפני שלושה חודשים ויותר. אם יחול שינוי תפורסם הודעה".

רשות מקרקעי ישראל מקבצת את כל החלטותיה

בגלל הקורונה: מאות עובדי איקאה יוצאים לחל"ת