שוק ההון    

רמי לוי: ירידה ברווח הנקי, בין היתר בשל הפסדי קופיקס

רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2019 עם רווח נקי בסך של כ-23.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעהמעיתוי חג הפסח שחל ברבעון השני של השנה בעוד שאשתקד חג הפסח חל ברבעון הראשון, מהפסד ברבעון הראשון בקופיקס ומיישום לראשונה של תקן IFRS16 . 

קבוצת רמי לוי השקמה פרסמה את תוצאותיה הרבעון:

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2019 צמחו בכ-7% לכ-1.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת שני סניפים חדשים בעזריאלי חיפה ובעטרות ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם החל מהרבעון הקודם, וכל זאת למרות ירידה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.7% כתוצאה מעיתוי חג הפסח שחל ברבעון השני של השנה, בעוד שאשתקד חג הפסח חל ברבעון הראשון.

המכירות למ"ר ברבעון הראשון של שנת 2019 עמדו על כ-14.49 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-15.43 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות למ"ר מיוחסת בעיקר לעיתוי חג הפסח.

הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2019 עלה בכ-10.5% לכ-314.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-284.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2019 עמד על 22.54%, בהשוואה לכ-21.82% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, מהעלייה במכירות של המותג הפרטי, מאיחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם, וכן מתרומה קלה של כ-0.06% בשיעור הרווח הגולמי בגין יישום תקן 16IFRS.

שיעור ההוצאות התפעוליות – הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות – ברבעון הראשון של שנת 2019 עמד על כ-19.33% מההכנסות, בהשוואה לכ-19.75% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-18.33% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור ההוצאות התפעוליות, בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות השכר ושכר המינימום, חשמל, ארנונה ומאיחוד חברות קופיקס וגוד פארם.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם בכ-44.2 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד אז הסתכם הרווח התפעולי בכ-44.9 מיליון שקל.

שיעור הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2019 עמד על כ-3.17%, בהשוואה לכ-3.44% ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות הפסד תפעולי בקופיקס בסך של 3.2 מיליוני ש"ח.

הוצאות המימון, נטו ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ-13.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות מימון, נטו בסך של כ-0.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להוצאות מימון, נטו נבע מיישום תקן IFRS16.

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2019 עם רווח נקי בסך של כ-23.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה, כאמור, מעיתוי חג הפסח שחל ברבעון השני של השנה בעוד שאשתקד חג הפסח חל ברבעון הראשון, מהפסד ברבעון הראשון בקופיקס ומיישום לראשונה של תקן IFRS16 . בנטרול תקן IFRS16 הרווח הנקי ברבעון היה מסתכם בכ-29.4 מיליון שקל.

505 מיליון שקל קופת מזומנים

על פי דוחות רמי לוי,לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-504 מיליון שקל.ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-515 מיליון שקל (מתוכו כ-457 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), וזאת לאחר יישום לראשונה של תקן IFRS16 שהקטין את יתרת העודפים בסך של כ-44 מיליון שקל ולאחר הכרזת דיבידנד בסך של כ-25 מיליון שקל ששולם בחודש אפריל השנה. היום, לאחר אישור הדוחות הכספיים, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 21 מיליון שקל. מאז שהחברה הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה על דיבידנד בסכום כולל של כ-901 מיליון שקל.

עוד סניפים בקריית גת, אשקלון ורמלה

רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 51 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בשיטת זכיינות). בכוונת החברה לפתוח במהלך שנת 2019 עוד 3 סניפי דיסקאונט חדשים בקרית גת, באשקלון וברמלה, ובכך להשלים פריסה של 54 סניפי דיסקאונט בשנת 2019. בנוסף, החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת החברה מעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא יייצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים.

בכוונת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף עירוני, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.

רמי לוי תיירות – זה משתלם?

רשת רמי לוי מתחילה את 2019 עם חור של 25 מיליון שקל ברווח

לאומי שוקי הון מעלה את מחיר יעד למניית רמי לוי