חדשות    

רשות המסים צפויה להאריך תקופת אחזקת דירה ישנה ללא מס על הדירה החדשה

 רשות המסים מתעתדת להאריך את תקופת מכירת הדירה הישנה של משפרי הדיור. כך ישראלים שרכשו דירה שנייה ולא מצליחים למכור את דירתם הישנה, בגלל הבחירות השלישיות ומשבר הקורנה, לא ישלמו מס על הדירה השנייה.

בזמן שהדירה לא נמכרת יש מס כבד במיוחד על רוכש הדירה. כל עוד מדובר בדירת מגורים יחידה, המס על רכישתה עומד על 0% עד מחיר של 1.744 מיליון שקל, 3.5% מסכום של 1.744 מיליון שקל עד 2 מיליון שקל, 5% מסכום של 2 מיליון שקל עד 5.338 מיליון שקל, 8% עד שווי של 17.8 מיליון שקל ו־10% משם ואילך. מנגד, אם ברשות הקונה דירה נוספת — בין אם מדובר בדירה להשקעה ובין אם מדובר בקונה שלא הצליח להיפטר מהדירה הישנה במועד שנקבע בחוק — המס מזנק ל־8% כבר מהשקל הראשון ול־10% מעל סכום של 5.34 מיליון שקל.

מספר משפרי דיור שקנו דירה חדשה בטרם מכרו את דירתם הקודמת כבר טיפס בחודשים האחרונים והוא עמד בדצמבר האחרון על 20 חודשים – חצי שנה יותר משנה שעברה. באוצר  הסבירו  שמדובר בפרק זמן ארוך מזה שנקבע בחוק (18 חודשים) לכן חלק גדול מהדירות של משפרי הדיור נרכשו על הנייר (וניתנה להם שנה למכירה מיום קבלת המפתח).

"עם זאת", כתבו באוצר עוד לפני שהקורונה טרפה את הקלפים, "עצם העובדה שפרק הזמן למכירת הדירה הולך ומתארך, יש בה כדי ללמד על קושי גובר למכירת הדירה הישנה על ידי משפרי הדיור". כעת צפויה רשות המסים לספק לאותם רוכשים שישה חודשים נוספים למכירת הדירה הישנה, כדי למנוע עתירה לבית משפט.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "ברשות בוחנים את כל ההארכות הנדרשות במערכי המס השונים כתוצאה מהמצב".

מס רכישה דירה ראשונה (ודירה שנייה) – ככה זה עובד!

פסיקה תקדימית: בעלי דירה יד שנייה יפוצו על אי רישום בטאבו

רכשתם דירה (יד שנייה) והתגלו בה ליקויים – מה עושים?