שוק ההון    

רשות ני"ע קוראת לחברות בבורסה להודיע מראש על מועד הדוחות

ענת גוואטה, יו"ר ני"ע. צילום: ענבל מרמרי

ההודעה הגיעה בעקבות פנייה של הבורסה לתאגידים

רשות ניירות ערך קוראת לחברות שמניותיהן והאג"ח שלהן שלהן נסחרות בבורסה  להודיע לציבור המשקיעים מראש על המועד הצפוי של הדוחות שמפרסמות. רשות ניירות ערך פרסמה מהודעה לחברות שמדווחות לציבור ושמפוקחות על ידי מחלקת תאגידים ברשות וקראה להן, "להצטרף ליוזמה זו ולהעביר לבורסה את המועד הצפוי לפרסום הדוחות הכספיים לשם פרסומו לציבור".

ההודעה הגיעה בעקבות פנייה בנושא של הבורסה לתאגידים שניירות הערך שלהם רשומים למסחר, ולפיה "הדוחות הכספיים של תאגידים כוללים מידע בעל חשיבות לציבור המשקיעים, והודעה על המועד הצפוי לפרסום הדוחות הכספיים באתר הבורסה… יכולה לסייע לציבור המשקיעים להיערך כראוי לפרסום הדוח".

ברשות ניירות ערך הסבירו כי פרסום המועד הצפוי על ידי התאגידים המדווחים יכול שייעשה באמצעות דיווח לאתר הרשות או באמצעות העברת המידע לבורסה באתר. כמו כן, "במקרה שתאגיד הודיע על מועד צפוי לפרסום הדוח ומועד זה השתנה מתבקש התאגיד לעדכן את הודעתו ולפרסם את המועד הצפוי החדש בסמוך ככל הניתן למועד שבו נודע לו על השינוי", כתבו ברשות ניירות ערך.

עוד פנתה  רשות נ"יע אל בנק ישראל בבקשה לקבל את דו"חות הביקורת של הפיקוח על הבנקים בעניין העברת נושאי משרה מתפקידם. כך הודיעה יו"ר הרשות ענת גואטה במכתב ששיגרה בימים האחרונים אל ועדת הטייקונים – ועדת החקירה הפרלמנטרית למתן אשראי ללוווים גדולים . מכתב זה הוא למעשה תשובה לפנייה של יו"ר הוועדה איתן כבל (עבודה) אל גואטה, שהועברה בדצמבר, בעקבות הופעתה בפני הוועדה של המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר.

רשות ניע נכנסת לתחום הפינטק: הקימה עם רגולטורים נוספים בעולם מערכת לחדשנות פיננסית