תיירות    

שוקלים להוציא דרכון פורטוגלי? כדאי שתזדרזו!

מעודכן ל-05/2020

ממשלת פורטוגל הודיעה שהחל בינואר 2022 יחויב כל אדם שמבקש להוציא אזרחות להתגורר במדינה כשנתיים

אם אתם חושקים בדרכון פורטוגלי שיהווה בעבורכם כרטיס כניסה למדינות האיחוד האירופי, ייתכן שחלון ההזדמנויות שלכם הולך ונסגר. על פי הודעה שפרסמה לאחרונה ממשלת פורטוגל, החלו במדינה הליכי חקיקה שיחייבו כל אדם שיבקש להוציא אזרחות, לגור במדינה במשך שנתיים לפני הגשת הבקשה.

עבור הישראלים מדובר בפרק זמן של שנה וחצי, שבו יוכלו לנצל את תקופת המעבר, להגיש בקשה לדרכון ולקבלו – ללא צורך להעביר את מרכז חייהם אל המדינה.

"הדרישה למגורים של שנתיים במדינה היא הקשחה משמעותית של תנאי הזכאות ותוביל לכך שמספר האנשים שיצאו לתהליך בעתיד ירד באופן משמעותי", טוען שי כהן סמנכ"ל שיווק בפורטוגליס, חברה המתמחה בתחום האזרחות הפורטוגלית שהנפיקה בשנתיים האחרונות למעלה מ-3000 אישורים לאזרחות.

"אם הצעת החוק תתקבל, היא תיכנס לתוקף רק בינואר 2022, מדובר בחלון הזדמנויות המאפשר לכל מי שטרם התחיל תהליך וחפץ בכך, לצאת לדרך כבר עכשיו ולהבטיח לעצמו את התהליך בתנאים המקלים הקיימים כיום, ולכן מומלץ להתחיל את התהליך במהרה. ניתן לבצע את התהליך לבד, אך דווקא עכשיו כשהזמן קצוב והבירוקרטיה רבה, יש יתרון רב בפניה לחברה מקצועית שיודעת לנהל את הבקשות ביעילות, על מנת להאיץ את התהליך בלי לבזבז זמן יקר בדרך".

שנת 2019 ובהמשך 2020 היו שנות שיא במרוץ אחר הדרכון הפורטוגלי הנכסף. לפי הנתונים בכל שעה הפך עוד ישראלי לאזרח פורטוגלי. בשנת 2019 הוגשו כ-35 אלף בקשות להנפקת אזרחות פורטוגלית בישראל (עלייה של כ-30% בהשוואה לשנת 2018) ומתחילת 2020 הוגשו כבר למעלה מ- 60 אלף בקשות. עד כה כ-20 אלף איש כבר סיימו את התהליך וקיבלו את האזרחות המיוחלת.

מפילוח גס של המבקשים ניתן לראות שכ-60% הם ממוצא צפון אפריקאי (מרוקו, טוניס, לוב, אלג'יר, מצרים), כ- 12% ממוצא טורקי, כ-10% מיוון בולגריה והבלקן, 8% מסוריה, לבנון וישראל, 6% מארצות דרום אמריקה ו-4% ממדינות אחרות.

הצעת החוק החדשה צפויה להקשות מאוד את קבלת הדרכון ולהפוך אותה לבלתי אפשרית כמעט. הרקע להצעה זו הוא ביקורת בתוך המדינה על כך שהדרכון הפך לשער כניסה למיליוני מתאזרחים לאיחוד האירופאי בכלל, ולא בהכרח מתוך כוונה להפוך לאזרח פורטוגלי שיגיע להשתקע ולהשקיע במדינה, ועל כן הממשלה מתכוונת לדרוש הצהרת כוונות ותתנה את האזרחות במגורים בפורטוגל.

רוצים דרכון פורטוגלי? שחיתות במדינה מעכבת את החלום

צעד אחר צעד- כל שלבי התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי