חדשות    

שיעור האינפלציה בבריטניה הנמוך זה שלוש שנים

pixabay

שיעור האיפלציה בבריטניה בחודש דצמבר היה  הנמוך ביותר זה יותר משלוש שנים. כך לפי דיווח של BBC.  בדצמבר שיעור האינפלציה בבריטניה  היה 1.3% בבריטניה לעומת 1.5% בנובמבר. סיבה עיקרית לכך היא נפילה במכירות בגדי נשים וכן בחדרי מלון. מדובר בשיעור הנמוך ביותר מאז נובמבר 2016.

אנליסטים אומרים שזה מעלה את הסיכויים לקיצוץ הריבית בבריטיניה בעקבות יעד אינפלציה שהציב הבנק, ל-2%.  החלטת הריבית הקרובה בבריטניה צפויה ב-30 בינואר. הורדת הריבית כמובן משפיעה על הגדלת שיעור הלווים, בעיקר משכנתאות ועסקים. אך גם אשראי צרכני. התחזיות מדברות על60% סיכויים שהבנק המרכזי של אנגליה יוריד את הריבית.

בתוך כך צמיחת כלכלת בריטניה נעה בין צמיחה נמוכה למיתון. בינתיי םגם מחירי הנפט עלו, מה שעוד יותר מקשה על הצמיחה. ההנחות היו שהירידות בנובמבר נובעות רק מהבחירות והן יתוקנו לאחר מכן, אך זה לא קרה. משמעות הורדת הריבית בבריטניה היא יותר כסף להלוואות ולצריכה ופחות לחסכונות, בתקווה שיחזיר את הצמיחה למסלולה.

שלשום (ב') פורסם כי כלכלת בריטניה התכווצה בנובמבר ב-0.3% על רקע הבחירות במדינה. הליש"ט יורדת בתוך כך  ב-0.2% ל-1.2996 דולר.

עוד בחודש האחרון הבנק המרכזי של בריטניה עידכן כלפי מטה את התחזית שלו לצמיחה כלכלית של 0.1% בלבד ברבעון הרביעי על רקע הירידה בהוצאות הצרכנים והאי ודאות בשל הברקזיט.

200 מיליארד ליש"ט עלות הברקזיט עד סוף השנה הנוכחית

עוד בחירות: הפעם בבריטניה, האם תוכרע החלטת הברקזיט