חדשות    

שלוש חברות מתחרות על אפריקה מגורים

זאת לאחר שמגה אור, ביג ומוסדיים כבר הובילו מהלך לרכישת השליטה

תחרות על אפריקה מגורים: החברות גינדי החזקות, אאורה   ופרשקובסקי מעוניינות לרכוש את חברת הבנייה למגורים.

זה לא הולך להיות קל. החברה נמצאת בשליטת דניה סיבוס. ולדניה יש חוב של 230 מיליון שקל לדיסקונט וערבויות של 1.1 מיליארד שקל לדיסקונט, הפועלים, מזרחי טפחות ולאומי. מכירת הנכס המרכזי שלה תכניס לקופה מזומן, אך כדי שהתמורה – כ־500 מיליון שקל נטו – תעבור למחזיקי האג"ח, אמורה דניה לחלקה כדיבידנד. אלא ייתכן מאוד שהבנקים יתנגדו, משום מדובר בקיטון משמעותי בהון העצמי של החברה. סיבה אחרת היא שדניה היא כיום קבלן מבצע בעסקות בעלי עניין בפרויקטים רבים של אפריקה נכסים, וייתכן שמצב זה ישתנה עם מכירת החברות.

החברות מעוניינות בעיקר באפריקה נכסים שמנייתה זינקה.   לאחרונה מגה אור, עם מוסדיים, הובילה מהלך לרכישת השליטה (56%) באפריקה נכסים תמורת 1.4 מיליארד שקל. אל מגה אור תצטרף כשותפה עוד חברת נדל"ן מניב – ביג,. השתיים ישקיעו יחד בעסקה לפחות חצי מיליארד שקל. והשאר תושלם על ידי המוסדיים.

את הקבוצה מארגן פועלים אי.בי.אי חיתום בראשות עופר גרינבאום. ככל הידוע, בידי הקבוצה יש הסכום הנדרש לעסקה מהמוסדיים, לאחר שהתקבלו ביקושים על הנייר של יותר ממיליארד שקל מגופים בראשות מחזיקי האג"ח הגדולים של אפריקה ישראל השקעות: מיטב דש, קלירמרק, הפניקס, פסגות ו־DK פרטנרס. אליהם תצטרף גם קרן נוקד של רועי ורמוס. חלק מהגופים מוכנים אף להעניק התחייבות חיתומית לרוב הסכום.

שווי מניות אפריקה נכסים שעומדות למכירה בידי מחזיקי האג"ח  הוא כ-1.5 מיליארד שקל, יותר מסכום הקנייה.למגה אור ולביג יש את ההון הדרוש לעסקה בקופה. מדובר בהצעה ללא בדיקות נאותות ובמזומן, שחברות אחרות יתקשו להתמודד עמה.

ההצעה תוגש לנאמני האג"ח של אפריקה הרמטיק, וליועציה המשפטיים. ההצעה היא במזומן, ובה חלק מהמוסדיים ישלמו את חלקם הנדרש בעסקה, וביד השנייה יקבלו בחזרה את החלק היחסי בחוב של אפריקה ישראל אליהם.  סיכויי ההצעה להתקבל להתקבל גבוהים. ב-18 בפברואר תובא ההצעה על ידי נציגות האג"ח לדיון שאמור להתקיים בנושא הפיקדון של מוטי בן משה, שהסדר המכירה אליו התפוצץ, בפני נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין.

עוד מעוניינות להגיש הצעה, אם זו תיכשל: מליסרון של ליאורה עופר, סאמיט של זוהר לוי, שיכון ובינוי של נתי סיידוף, ואיש העסקים האמריקאי לארי מייזל.

אפריקה מגורים רשמה גידול של 37% בהכנסות ממכירת דירות