חדשות    

שמישהו יעיר אותם: 6.5 מיליארד שקל בחשבונות רדומים

pixabay

כחצי מיליון חשבונות ופקדונות בישראל הם רדומים, כלומר איש לא משתמש בהם, ובהם כספי נפטרים, יורדים מהארץ וסיבות אחרות. הסכום בהם נאמד בשיעור 6.5 מיליארד שקל. בנק ישראל פנה  בקריאה לציבור להיכנס לאתר "הר הכסף 2", המאפשר לאתר חשבונות בנק ופיקדונות ללא תנועה על שם הפונה.

איך זה עובד? אתר הר הכסף  מראה את שמות הבנקים שבהם יש לפונה חשבון עובר ושב או פיקדון שלגביו הבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעליו, עד חודשיים ממועד הפירעון. עם זאת, האתר מתייחס רק לקיומי של החשבון ולא לסכומים הנאמדים בו. כדי לדעת מה הסכום ולמשוך אותו על הלקוח לפנות לבנק שבו נמצא החשבון. גם יורשים יכולים לדעת פרטי חשבון של קרובים נפטרים

בנק ישראל, מעריך כי יש במערכת הבנקאית כ-528 אלף חשבונות בנק ופיקדונות ללא תנועה בסך מצטבר של 6.5 מיליארד שקל, מתוכם כ-86 אלף חשבונות של נפטרים – בסך כ-1.6 מיליארד שקל.

מדובר בגרסה חדשה אחרי שהתברר שנפלה שגיאה בגרסה הקודמת.  בעקבות פנייה שהגיעה לבנק ישראל נעשתה בדיקה והתברר שחלה תקלה טכנית, וכתוצאה מכך היו אזרחים שפנו לאתר וראו שאין על שמם חשבונות או פיקדונות, בעוד שהיו אמורים לקבל תשובה חיובית.

מנתונים שנאספו לאחר שטופלה התקלה עולה שבמהלך התקופה האמורה פנו כ-280 אלף אזרחים לאתר, מתוכם כ-17 אלף קיבלו מידע שגוי. עם זאת, כ-7,000 מהחשבונות הללו הפכו במהלך התקופה האמורה לחשבון פעיל.

 

לאתר האינטרנט "הר הכסף 2".