חדשות    

שת"פ בין הבינלאומי להראל: "משכנתא הפוכה" ללקוחות הבנק בני הגיל השלישי

freepik
מעודכן ל-10/2021

מדובר במוצר ייחודי המאפשר ללקוחות מעל גיל 60 שבבעלותם דירה, לקבל הלוואה כנגד שעבוד הנכס הקיים שלהם, תוך הבטחת מגורים בנכס

הבנק הבינלאומי וחברת הראל 60+ בע"מ ישתפו פעולה בהעמדת "משכנתא הפוכה" ללקוחות הבנק בני הגיל השלישי. שיתוף הפעולה החדש יאפשר לבנק להציע ללקוחותיו את הלוואת המשכנתא ההפוכה של הראל, הלוואה  בתנאים ייחודים ואטרקטיביים.

"משכנתא 60+ – משכנתא הפוכה" הינו מוצר ייחודי וחדשני אשר הושק על ידי הראל בשנה שעברה מתוך היכרות עם קהל בני הגיל השלישי וצרכיו. המוצר מאפשר לבני הגיל השלישי לקחת משכנתא הפוכה על בסיס הנכס הקיים, כלומר, הלוואה לבעלי דירות, כנגד שעבוד הנכס הקיים שלהם, ללא תקופת פירעון קבועה מראש, בה יוכלו הלווים להמשיך ולהתגורר בנכס שלהם עד תום חייהם. ההלוואה  הינה ללא צורך בהעמדת בטחונות נוספים כגון ערבים.

"משכנתא 60+" לא דורשת לבטח את בעל הנכס בביטוח חיים, ההלוואה עומדת בסכום חד-פעמי או בפעימות קצובות, לפי בחירת הלווה, וניתן לפרוע אותה בכל עת ללא כל עמלה או קנס, וכן עם מות אחרון הלווים או בעת מכירת הנכס על ידי הלווים או יורשיהם. כמו כן, בניגוד למשכנתאות האחרות, ההלוואה היא לכל מטרה שאותה יבחר הלווה.

הסכם שיתוף הפעולה בין הבנק הבינלאומי והראל קובע כי לקוחות בני 60 יוכלו לקבל את המשכנתא ההפוכה בתנאי שהלקוחות הם בעלי דירת מגורים בשווי של מיליון ש"ח או יותר.

רון גריסרו, סמנכ"ל וראש החטיבה הקמעונאית בבינלאומי בירך על שיתוף הפעולה ואמר: "שיתופי פעולה עם גורמים עסקיים במשק הוא חלק מהאסטרטגיה העסקית שלנו בבינלאומי והראל היא שותפה שנבחרה בין היתר בשל המומחיות במוצר המשכנתא ההפוכה, מוצר נישה שמתאים לאוכלוסיית לקוחות הגיל השלישי ומאפשר להם להשתמש בנכס בו הם גרים כמנוף לכספים הנדרשים להם למטרות שונות".

קובי קלמן, מנכ"ל הראל 60+, קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, מסר: "אנו גאים לקיים את שיתוף הפעולה החדש בין הבנק הבינלאומי לבין הראל 60+ משכנתא הפוכה. שיתוף הפעולה נרקם על רקע ביקוש הולך וגובר של בני הגיל השלישי למוצרים פיננסים כגון אלה, גם בשנה מאתגרת כמו השנה האחרונה. משכנתא הפוכה הינו המוצר החדשני ביותר בתחום שנועד לאפשר לבני הגיל השלישי לקבל הלוואות למטרות שונות, מבלי שיצטרכו להחזיר את סכומי ההלוואה בתקופת חייהם. השותפות בין חברת הראל לבנק תאפשר ללקוחות הבנק ליהנות מהתנאים הכי אטרקטיביים ומשירות מהיר, יעיל ואיכותי כפי שהראל ביטוח יודעת להעניק ללקוחותיה".

מה זה משכנתא הפוכה?