לימודים    

תואר בחשבונאות – למי זה יכול להתאים?

מתלבטים איזה תואר ללמוד? אתם בחברה טובה. למעט אלו שכבר בילדות ידעו בדיוק מה הם רוצים לעשות שיהיו גדולים, רובנו לא באמת יודע מה מתאים לו, במיוחד כששוק העבודה משתנה באופן מתמיד. 

הבחירה במקצוע הלימודים מאוד מורכבת והשיקולים רבים – אהבה, תשוקה, יכולת, שליחות, קריירה, כסף, נוחות, קושי ועוד. יש כאלו שלא מסוגלים להיות מול מחשב וחייבים להיות כל היום בחוץ, יש אחרים שמרגישים נוח עם עבודה מילולית, ויש אחרים שחייבים  מספרים שמסתובבים להם מול העיניים.  

אז לריאלים שבינכם, יש כמה אפשרויות "טבעיות".

תואר ראשון במתמטיקה – כי זו השפה שלך?!

שפת המתמטיקה מהווה תשתית לכל המדעים המדויקים: פיזיקה, כימיה, מדעי המחשב ועוד.  המחקר המתמטי ניצב כציר מרכזי בהתפתחותן של טכנולוגיות חדישות, משמש בסיס לפיתוחים טכנולוגיים ומהווה גורם רב השפעה על תהליכים שונים בחברה, בכלכלה ובפוליטיקה. תואר ראשון במתמטיקה מספק בית גידול למתמטיקאים שיחקרו את התחום, יעסקו בו ויפתחו אותו. הלימודים המאתגרים מתאימים לאנשים עם יכולת ריאלית גבוהה ועם אוריינטציה ברורה למספרים ולמדעים.

לימודי תואר ראשון במתמטיקה יכניסו אותך לעובי הקורה של תורת המספרים על כל תחומיה. הקורסים מציעים קשת מגוונת של נושאים ממתמטיקה טהורה עד מתמטיקה שימושית, מאלגברה לינארית עד גיאומטריה דיפרנציאלית, מתורת ההסתברות עד תורת הקבוצות ועוד רבים. במהלך הלימודים ניתן דגש לחשיבה לוגית, לפתרון בעיות מתמטיות ולפיתוח כישורי חשיבה מופשטת. אלו יאפשרו לך להשתלב בסיום התואר בתחומים רבים בשוק התעסוקה, בהיי-טק ובחברות אחרות, ולהתברג בתפקידי מפתח במחקר, פיתוח, הדרכה ועוד.

מעבר לכך, תואר במתמטיקה "מחובר" למדעי המחשב ותכנות ומדובר במקצועות מאוד מבוקשים בשוק העבודה המקומי.

 תואר ראשון בחשבונאות – כי בלי פעילות חשבונאית זה לא עסק

כל עסק וארגון שיש בו תנועה כספית נדרש לפעילות חשבונאית. בחשבונאות כלולים תזרים המזומנים וכל המהלכים הכלכליים המשתקפים בדוחות ומאזנים שונים. כמו כן, החשבונאות עוסקת בביצוע תחזיות והערכות עתידיות בהסתמך על מצב קיים, ניתוח נתונים כלכליים ותכנון פיננסי.

כיום אנו עדים למהפכה בתחום החשבונאות והביקורת, שהביאה לעולם את הגברת בשינוי אדרת – חשבונאות חדשנית ומאתגרת הדורשת ידע מעמיק בשלל תחומים. הדבר בא לידי ביטוי בתכניות הלימודים של תואר ראשון בחשבונאות, אשר מציידות את הסטודנטים בידע תיאורטי ובארגז כלים פרקטי במנעד רחב של נושאים. הלימודים משלבים קורסים בתחומי חשבונאות, ביקורת, כלכלה, מיסוי ומימון, יחד עם קורסים בתחום המשפט, האתיקה, יישומי מחשב, מערכות מידע ועוד .

בוגרי תואר ראשון בחשבונאות יוצאים אל שוק עבודה שבו מקצוע רואה החשבון הינו נחשב ומבוקש. מעבר להשתלבות בתחום ראיית החשבון עצמו, ניתן להשתלב בתפקידים רווחיים ומאתגרים שונים שמחייבים כיום השכלה בחשבונאות ובניהול כספים.

 

תואר ראשון בכלכלה – כי זו ההזדמנות שלך להשפיע

הכלכלה הינה תחום מחקרי העוסק בניתוח ומחקר של שיטות לניהול משאבים נכון. מדובר כיום באחד התחומים המבוקשים והרווחיים בישראל, ולא בכדי מועמדים רבים מנסים להתקבל מדי שנה ללימודי כלכלה. מאז ומתמיד נושא הכלכלה נקשר לאנשים עם אוריינטציה מתמטית, חישובית ולוגית, אך לא רק. זאת מכיוון שכלכלה היא תחום שנגזר ממדעי החברה ועוסק בניתוח הצד החומרי בחברה. הכלכלה  מתמקדת בתוצרי המשק וההון ובתשתית היחסים האנושיים והקשרים החברתיים והחוקתיים שמסייעים להשגת אמצעים חומריים, ייצור וחלוקת קניין. לפיכך, תואר ראשון בכלכלה מתאים גם למי שמעוניין להתמודד עם אתגרים מתקדמים, שדורשים יכולות ניתוח וחיזוי של היעדים אליהם נושבת הרוח הכלכלית.

לימודי כלכלה לתואר ראשון יספקו לך את מכלול הידע הנחוץ לניתוח סוגיות כלכליות, הן ברמת הארגון היחיד (מיקרו-כלכלה) והן ברמת המשק הלאומי והגלובאלי (מקרו-כלכלה). הלימוד במסלולים השונים מפגיש את הסטודנטים עם מושגים ונושאים כמו צריכה, השקעה וחיסכון, היצע וביקוש, הקצאת משאבים וניצולם, לקיחת סיכונים, חקר ביצועים, מודלים תחרותיים, פונקציית הייצור ועוד.  כמו כן, הם מעשירים בידע מתחומים משיקים לכלכלה כגון חשבונאות, מיסוי, ניהול, מימון וביטוח.