חדשות    

תוכנית לבניית אלפי דירות בחיפה נעצרה

ראשת העיר קליש רותם הקפיאה את התוכנית לבניית אלפי דירות כהמשך למדיניות הבחירות שלה

עיריית חיפה החליטה להקפיא את אישורן של תוכניות בנייה גדולות עד שתגובש מדיניות תכנונית חדשה ותוכנית המתאר תעודכן.  נציין כי תוכנית המתאר החדשה של העיר אושרה לפני חודש בלבד. במהלך השבועות האחרונים קיבלו יזמים שהגישו תוכניות פנייה מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז חיפה ובה נאמר כי הטיפול בתכניותיהם מוקפא לחצי שנה.

את ההחלטה לעצור את אישור התוכניות קיבלה ראש העיר קליש־רותם, שהבטיחה לבוחרים שינוי המדיניות התכנונית בעיר.כך למשל רק לפני חודש נכנסה תוכנית מתאר חדשה לתוקף, 85 שנה לאחר שאושרה תוכנית המתאר הקודמת בתקופת המנדט הבריטי, אך קליש־רותם היתה אחת המבקרות הגדולות של התוכנית בשנות הכנתה, ולכן זו צפויה לעבור עדכונים רבים.

לאחר אישור התוכנית חשפה רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) את תוכנית "עמק החדשנות". לפי התוכנית יפונו המפעלים המזהמים, ובראשם בתי הזיקוק, לטובת בניית עשרות אלפי דירות. תוכנית זו מחייבת את מקבלי ההחלטות בעירייה לבצע חשיבה מחודשת, כיוון שהיא תאפשר לתכנן בתחומה של חיפה עשרות אלפי דירות לצד פארקים ומוקדי משיכה לעיר.

במינהל התכנון אישרו את הדברים, וביקשו להדגיש כי לא מדובר בהחלטת ועדה, אלא בסיכום עם ראשת העיר. "אנחנו מגבים את העיר ורוצים לאפשר לצוות התכנון שלה לדייק ולעדכן את תוכנית המתאר ואת המדיניות התכנונית שתצעיד את העיר בשנים הקרובות… קליש אומרת ובצדק שהיא רוצה לקחת פרק זמן לפני שחורגים מתוכנית המתאר שרק אושרה, ולכן בינתיים לא נקדם תוכניות שנוגדות את תוכנית המתאר ללא הצדקה תכנונית".

עם זאת במינהל התכנון טוענים כי לא מדובר בעצירה מוחלטת של התוכניות בעיר. "כל תוכנית שתגיע אלינו תיבחן לפי המצב הסטטוטורי והתכנון המיטבי. במקרה שמדובר בתוכנית שחורגת מתוכנית המיתאר היא ככל הנראה לא תאושר".

על היזמים אמרו:

"היזמים תמיד רוצים להוסיף גובה וזכויות בנייה, אבל אנחנו מסכימים שעדיף להמתין למשך תקופה כדי שהמדיניות תהיה ברורה וסדורה".

אושרה תוכנית לפינוי בתי הזיקוק בחיפה

התחלות הבנייה חזרו לרמה של 2012 – ככה המחירים לא יירדו!