חדשות    

תחזית מדד המחירים בפברואר – ירידה של 0.2%

מחשבון מדד המחירים לצרכן

למדד המחירים המעודכן

מדד המחירים לצרכן - איך מחושב? ממה מורכב, ועוד...

מדד המחירים לצרכן בחודש פברואר צפוי, להערכת כלכלני הראל פיננסים לרדת ב-0.2%. בחודש מרץ צפוי להערכתם המדד לעלות ב-0.1%. בהראל מציינים כי נמשכת הירידה בציפיות לאינפלציה (כפי שמבטאים מחירי אגרות החוב) וזאת על רקע התחזקות השקל, הירידה במחירי הדלקים בעולם והתגברות הצפי להפחתות מיסים.

בהראל צופים כי בשלושת החודשים – פברואר עד אפריל, יעלה מדד המחירים לצרכן ב-0.2%. עוד צופים כלכלני הראל כי במדדי הדיור תירשם עלייה – מדד מחירי הדירות בבעלות יעלה בשלושת החודשים האלו ב-0.6%, סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן (בעיקר מחירי השכירות) יעלה בתקופה זו ב-0.5%, ומדד תשומות הבנייה למגורים יעלה ב-0.4%.

גם כלכלני בנק הפועלים סבורים שמדד פברואר יירד ב-0.2%, ובהמשך – בחודש מרץ תירשם עלייה של 0.1%. באפריל צפוי להערכתם מדד גבוה – 0.5%.

בבנק דיסקונט מתייחסים בסקירה האחרונה לרכישת מובילאיי – עסקת הרכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית. אינטל הציעה כ-15 מיליארד דולר תמורת החברה, ובהתייחס לכך אמר שר האוצר משה כחלון כי הכוונה היא להשתמש בכספי המיסים כדי להוריד מיסים. עודף המיסים הוא לא רק בזכות עסקת מובילאיי, עודף המיסים מתבטא בחודשים האחרונים, והורדת המיסים היא על הכוונת.

בדיסקונט מסבירים שהחלטה על הורדת המע"מ תתבטא בירידה במדד המחירים לצרכן – להערכתם כל ירידה של 1% במדד המחירים תתבטא בירידה של 0.3% במדד המחירים לצרכן; ובתקופה שבה המדד גם ככה באזור האפס (ואפילו שלילי) זה אומר שככל הנראה המדדים הנמוכים יימשכו גם בעתיד.