תל אביב – בין 20 הערים היקרות בעולם
חדשות    

תל אביב – בין 20 הערים היקרות בעולם

דוח "Prices and Earnings" מחירים וההכנסות של UBS לשנת 2018 מציג את הערים היקרות ביותר בעולם. תל אביב – בין 20 הגדולות.

על פי הדוח,  ציריך היא העיר היקרה ביותר בעולם, כוח הקנייה בלוס אנג'לס הוא הגדול ביותר. ציריך למעשה שמרה על מעמדה כעיר היקרה ביותר בעולם; אחריה ברשימה הן ז'נבה ואוסלו

לוס אנג'לס מתגאה בתואר "העיר עם כוח הקנייה הגדול ביותר של המשכורת הממוצעת", והמשמעות – תושבי לוס אנג'לס יכולים להרשות לעצמם לקנות קרוב לרבע  יותר מתושבי ניו יורק. אבל האם זה בזכות שכר גבוה או בזכות מחירים נמוכים יותר? כך או אחרת, הממשעות שהיא נוחה יותר למחיה.

המידע הזה נמסר במהדורה השנתית ה-17 של הדוח שמאפשרת להשוות בין ערים ולבדוק את השינויים שחלו לאורך זמן.

במחקר יש מידע נוסף לרבות – כמה עולים מוצרי החובה של דור המילניום במקומות שונים בעולם? כמה זמן צריך לעבוד כדי לקנות מכשיר iPhone X בערים שונות? המחקר משווה בין המחירים וההכנסות ב-77 ערים שונות בעולם. המחקר, שהושק לראשונה ב-1971 ומתפרסם זו הפעם ה-17, משווה בין 128 מחירים של מוצרים ושירותים שונים, ובין עלויות המחיה הממוצעות של 15 מקצועות המייצגים את אוכלוסיית העובדים הממוצעת. התוצאות מוצגות זו הפעם הראשונה באתר ייעודי עם יותר מ-75,000 פריטי מידע, שמאפשר לקוראים להשוות בין ערים ולבדוק את השינויים לאורך זמן.

תל אביב – מקום טוב, בין ה-20 היקרות!

רמות ההכנסה בתל אביב הינן מהגבוהות במזרח התיכון; ניצבת במקום ה- 19 בעולם (לא כולל שכירות). כולל שכירות, תל אביב ניצבת במקום ה- 20. תל אביב מדורגת במקום ה- 32 מבחינת רמות ההכנסה ובמקום ה- 28 בכוח הקנייה. הדוח מעלה כי בתל אביב צריך לעבוד פי 2 שעות בממוצע מאשר בניו יורק כדי לרכוש אייפון X.

לדברי מארק האפלה, מנהל ההשקעות הראשי של UBS Global Wealth Management, "כוח הקנייה חשוב לכולנו, הן כבני אדם פרטיים והן כמשקיעים. המחקר שלנו מאפשר למי שמתכנן את החופשה הבאה שלו או מנסה להבין את התמורות ארוכות הטווח בכוח הכלכלי לקבל ניתוח מפורט של המחירים בעולם".

לפי מדד שווי כוח הקנייה (PPP) של המחקר, תושבי הערים באירופה ובצפון אמריקה בדרך כלל נהנים מכוח הקנייה הגדול ביותר. מנאמה, בירת בחריין, והונג קונג הן שתי הערים היחידות מחוץ לאירופה ואמריקה שנמצאות באחד מעשרת המקומות הראשונים. בירות פיננסיות גלובליות כמו ניו יורק ולונדון מדורגות במקומות 10 ו-23, בהתאמה.

דניאל קאלט, כלכלן ראשי ומנהל ההשקעות הראשי לשוק השוויצרי של UBS Global Wealth Management, שגם שימש כעורך הראשי של המחקר, הוסיף כי "כמו במהדורה הקודמת, גם הפעם ציריך ניצבת בראש הרשימה כעיר היקרה ביותר בעולם. המתחרה המקומית שלה, ז'נבה, צמודה אליה במקום השני. יחד עם זאת, מדד שווי כוח הקנייה שלנו מצביע בבירור על התחלה של תחרות עזה מצד ערים מיבשות נוספות בעולם – רק שלוש ערים אירופיות נשארו בעשרת המקומות הראשונים, וכולן ירדו בדירוג בהשוואה למהדורה של הדוח מ-2015".

כשמבודדים רק אחד מתוך 128 המחירים שנותחו, ההבדלים בין כוח הקנייה בעולם מתבררים היטב. כך למשל, תספורת פשוטה לנשים עולה $94.32 בציריך (שווייץ), בהשוואה ל-$22.60 בקייב (אוקראינה), $12.17 במקסיקו סיטי ו-$7.50 בקהיר (מצרים). אולם, בעוד שאישה ממוצעת בציריך צריכה לעבוד 3.05 שעות כדי להרשות לעצמה את התספורת, אותו שירות דורש 12.09 שעות עבודה בקייב, 5.86 שעות במקסיקו סיטי ו-6.11 שעות בקהיר.

הסקירה המלאה של הדוח נמצאת באתר: www.ubs.com/pricesandearnings