חדשות    

תל אביב: העירייה תחלק מענקים לאמנים בעיר

הופעות בבתי קפה ומסעדות – צילום: אילן ספירא

מעודכן ל-09/2020

מענקי המיזם "בא בזמן" – בסכום כולל של 300 אלף שקל – יינתנו לעשרות אמנים עצמאיים המתגוררים או יוצרים בעיר

על רקע משבר הקורונה, עיריית תל אביב- יפו יוצאת במיזם חדש: "בא בזמן" – מענקים לאמנים עצמאיים עבור יצירה וחשיפה של יצירות חדשות. התנאי לקבלת המענקים הוא כי האמן מתגורר או יוצר בעיר, וכי היצירה תוצג ברחבי העיר לציבור הרחב (או לחילופין ברשת). היקף המענקים הוגדל השנה והוא עומד על 300 אלף שקלים, שיחולקו לעשרות אמנים, בסכומים משתנים של 3,000 – 10,000 שקלים לאמן. המענקים ניתנים ליוצרים מתחומים שונים: אמנות חזותית, מיצגים, וידאו ארט, מחול, מוזיקה, ופרויקטים בין-תחומיים.

הבקשות לקבלת המענקים שיוגשו במסגרת הקול הקורא שמפרסמת העיריה, ייבחנו על ידי ועדה המורכבת מאנשי מקצוע חיצוניים (מתחומי האמנות החזותית, המחול והמוזיקה). תאריך אחרון להגשת בקשות עבור קבלת המענקים הוא 3 באוקטובר 2020.

תוכנית המענקים לאמנים עצמאיים "בא בזמן" היא פרי יוזמת המחלקה לאמנויות באגף התרבות של עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף קרן יהושע רבינוביץ לאומנויות – במסגרת המדיניות העירונית לתמיכה באמני העיר ועידוד היצירה העצמאית בעיר לאורך השנים, וביתר שאת על רקע משבר נגיף הקורונה.

המענק לאמנים עצמאיים מצטרף לקרן סיוע לאמנים בהיקף של 700 אלף שקלים שהקים ראש העירייה רון חולדאי; וליוזמות נוספות בתמיכה של קרן יהושע רבינוביץ לאומנויות: בהן אירוע "אסטרטגיות יציאה" – אירוע אמנות ציבורית ברחבי העיר שהציע חשיפה לכ-40 יצירות ופעולות אמנות, פסטיבל "סימנים חיוניים"- שבוע בו נערכו הופעות רשת מסצנת המוזיקה העצמאית בעיר, פסטיבל "סינמאניה", שבמסגרתו יצרו מאות יוצרים סרטים קצרים לימי הקורונה; "מתאווררים" – הופעות אינטימיות במסעדות ובבתי קפה באוויר הפתוח, מוזיקאים בהופעות חיות על גג מוזיאון ארץ ישראל ועוד. הפעילות התרחבה גם לילדים עם הופעות שירי ילדים בפיצריות ובתי קפה; הופעות סולו של מוזיקאים בסוכות המציל בחופי העיר;  אירועי "ישראל מחוברת" של משרד התרבות במסגרתם צולמו ושודרו שש שעות יומיות של תוכן מקורי במרכז ענב;  ועשרות אירועים דיגיטליים של מוסדות התרבות העירוניים.

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי: "משבר הקורונה פגע קשות בעולם התרבות, שהוא נשמת אפה של העיר מיום היווסדה. בחודשים האחרונים הקצתה העירייה מיליונים לתמיכה באמנים ובאמנות, וכעת אנו מגדילים את התמיכה באמנים העצמאיים שהפגיעה בהם הייתה קשה במיוחד. המענק כשמו כן הוא – "בא בזמן" עבור עשרות אמנים שזקוקים לו כעת יותר מתמיד. ערכו המוסף של התמריץ הוא חשיפת יצירות חדשות בפני הציבור הרחב".

תל אביב: פיילוט הכביש החשמלי יוצא לדרך

בשורה לנטולי הרכב: עיריית תל אביב תנפיק תו חניה אזורי לרכב שכור תוך יום עבודה אחד