תנודתיות במסחר בדולר; יורד בכחצי אחוז לאחר השיא שרשם אתמול
חדשות    

תנודתיות במסחר בדולר; יורד בכחצי אחוז לאחר השיא שרשם אתמול

המסחר הבין בנקאי בדולר מתנהל בתנודתיות. לאחר שאתמול קבע שער הדולר שיא דו שנתי כשעלה ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.71, נסחר עתה הדולר בשער של 3.69 שקל לדור, ירידה של כ-0.5%.

גם לאחר הירידה של היום נסחר הדולר בשער גבוה בכ-6.5% מהשער היציג בתחילת השנה אז עמד שערו על 3.467 שקל לדולר.

לעלייה החדה בשער הדולר כמה השפעות קריטיות ובינהן שיפור ברווחיות של היצואנים, ועליה בהחזרי המשכנתא לאלו שבחרו במסלול הצמוד לדולר.

ההנחה אתמול היתה כי המסחר בדולר התנהל על רקע החלטת חברת S&P בסוף השבוע להעלות דירוג אשראי לשיראל לרמה הגבוהה ביותר אי פעם.

חברת דירוג העלתה את דירוג ישראל מרמה של +A לרמה של -AA. העלאת הדירוג היא הישג משמעותי מאוד למשק הישראלי, אם כי לא ברור איך זה יתבטא אם בכלל בכלכלה השוטפת של הציבור.  בכל זאת – מדובר בהבעת אמון ביכולת של המשק לצמוח וביכולת של הממשלה לשמור על מדיניות פיסקלית אחראית.

בחברת הדירוג הסבירו כי העלאת הדירוג באה על רקע שיפור במדיניות הפיסקלית של ממשלת ישראל, לצד צמיחה והכנסות ממסים גבוהות שהביאו לירידה ניכרת ביחס החוב הממשלתי נטו לתוצר בשנים האחרונות.

שר האוצר משה כחלון אמר עם העלאת הדירוג  כי "העלאת הדירוג תחסוך לנו הוצאות מימון של מיליארדים, שאותן נפנה לבריאות, חינוך ורווחה". הכוונה היא ביכולת של המדינה לגייס כעת בעלויות נמוכות יותר. מיליארדים? כלל לא בטוח, במיוחד כשהריבית עולה.

עוד בנושא חדשות