תעריף המידע בבורסה לאזרחים זרים יגדל ב-33%
חדשות    

תעריף המידע בבורסה לאזרחים זרים יגדל ב-33%

אזרחים זרים משלמים יותר. הבורסה צפויה להעלות את תעריפיה ללקוחות זרים המשתמשים בנתוני המסחר שלה – ובהם מנהלי השקעות וגופים המייצרים מדדים, או סוכנויות הידיעות. המפיץ הגדול ביותר בחו"ל של מידע הוא סוכנות בלומברג והשני סוכנות תומסון רויטרס (רויטרס). בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הכניסה הבורסה 31.7 מיליון שקל מהפצת מידע וקישוריות, עלייה של 20.6% בהשוואה לתקופה המקבילה.

הבורסה, שהופרטה השנה,  החלה לגבות תשלום ממפיצי מידע מחוץ לישראל רק ב־2014. תחילה גבתה הבורסה בתעריפים נמוכים משל מפיצי המידע בישראל, בהם הבנקים.  המטרה הייתה למשוך את המשקיעים הזרים.

לאחר שהתבסס מעמדה הבורסה מציעה להעלות את התעריף החודשי ולהעמידו על 40 דולר בחודש. זאת, במקום 30 דולר בחודש, תעריף שנקבע ב־2014. שנה לאחר העדכון הנוכחי מעוניינת הבורסה להעלות את המחיר בפעימה נוספת, ל־50 דולר בחודש.

כמו כן, הבורסה מציעה להתאים את מחירי ההפצה לעמדות תצוגה של לקוחות זרים לא מקצועיים (אנשים פרטיים שמשתמשים בנתונים כדי לסחור בבורסה המקומית) ל־9 דולר בחודש במקום 7 דולר בחודש (עבור מידע מיידי) ו־1.5 דולר בחודש במקום 1 דולר בחודש (עבור מידע שנמסר בעיכוב).

עוד הציעה הבורסה  שתבוטל  הנחה של 33% שניתנה למפיצי מידע מחוץ לישראל על מחירי קובצי מידע של הבורסה, וכן לבטל הנחה של 100% שניתנה למפיצי מידע ללקוחות מחוץ לישראל עבור קבלת קובצי מידע היסטורי של הבורסה. בנוסף, הבורסה מציעה לגבות גם ממפיצי מידע ללקוחות מחוץ לישראל תשלום חודשי של 1,964 שקל בחודש, בדומה למפיצי מידע ללקוחות בישראל. המהלך כפוף לאישור רשות ניירות ערך.

אלביט מערכות עולה בבורסה למרות תוצאות פושרות בשנה האחרונה – למה?

הבחירות באופק ושר האוצר נבהל; האם יזרים כספים וימנע פגיעה בגמלאי קרנות הפנסיה הוותיקות?