תעשיית קרנות הנאמנות הניבה למשקיעים תשואה ממוצעת של 0.9% ביולי
חדשות קרנות נאמנות    

תעשיית קרנות הנאמנות הניבה למשקיעים תשואה ממוצעת של 0.9% ביולי

מיקי סבטליץ, אנליסט מיטב דש: קרנות מניות בישראל רשמו ביולי את התשואה הגבוהה ביותר בתעשיית קרנות הנאמנות העומדת על כ-3%. זאת, בהובלת קרנות מניות ת"א 100

אומדן מיטב דש מראה כי  תעשיית קרנות הנאמנות הניבה למשקיעים תשואה ממוצעת
של 0.9% בחודש יולי. קרנות מניות בישראל רשמו ביולי את התשואה הגבוהה ביותר בתעשיית קרנות הנאמנות העומדת על כ-3%. זאת, בהובלת קרנות מניות ת"א 100 שזינקו ביותר מ-4%.קרנות אג"ח חברות הניבו למשקיעים ביולי תשואה המסתכמת ב-1.3% וממקמת אותן בראש טבלת הביצועים של קרנות האג"ח. זאת, לעומת חודש יוני בו הן ירדו ב-2.1%.

הקרן שרשמה את התשואה הגבוהה ביותר בחודש יולי היא הקרן "מודלים (4A)  מניות" שזינקה ב-11.4%. מן העבר השני, הקרן שהשיגה למשקיעים את התשואה הגרועה ביותר החודש היא: "מגדל (4D) ברזיל ואמריקה הלטינית" שצנחה ב-11.7%.

קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה מנייתית הניבו למשקיעים החודש תשואה ממוצעת של 0.9%. חשיפה של עד ל-10% מניות סיפקה תוספת תשואה משמעותית העומדת על כ-0.2%. משקיעים שהלכו צעד אחד קדימה ברמת הסיכון ובחרו להשקיע בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד 30% מניות, קיבלו תוספת תשואה של יותר מ-0.3%. בעקבות התשואות החיוביות, הפדיונות בקרנות אג"ח כללי נעצרו ואף עברו לגיוס חיובי קל בסיכום חודשי.

קרנות אג"ח קונצרני רשמו החודש תשואה ממוצעת של כ-1.3% בהובלת קרנות ה-HIGH YIELD שסיפקו למשקיעים תשואה מעט גבוהה יותר העומדת על 1.5%. קרנות אג"ח קונצרני ללא מניות רשמו תשואה של 1.3% ביולי, כאשר חשיפה ל-10% מניות הניבה למשקיעים תוספת תשואה של 0.3%.

אגרות החוב הממשלתיות מסכמות את יולי עם עליות שערים. מדד אג"ח ממשלתי כללי רשם תשואה של כ-0.8%, זאת לאחר שהתממש ברבעון השני של 2015 ב-3.8%. קרנות אג"ח מדינה ללא חשיפה מנייתית רשמו תשואה ממוצעת של 0.6%. קרנות אג"ח מדינה עם חשיפה של 10% למניות הניבו למשקיעים תשואה ממוצעת  גבוהה יותר העומדת על 0.9%.

קרנות אג"ח חו"ל נהנו מירידה קלה בתשואות לפדיון של אג"ח ממשלת ארה"ב ומפיחות קל בשקל אל מול הדולר. קרנות אג"ח חו"ל רשמו החודש תשואה חיובית קלה בהובלת קרנות אג"ח חו"ל הצמוד לדולר שעלו ב-0.1%  אל מול קרנות אג"ח הצמוד ליורו שהתממשו ב-0.9%.

קרנות מניות בחו"ל סיכמו את החודש עם תשואה חיובית של 1.3% בהובלת קרנות מניות אירופה שעלו ב-3% וקרנות מניות ארה"ב שעלו ב-2.4%. מנגד, ירידות חדות של יותר מ-10% נרשמו בקרנות מניות בסין.

מדד מיטב דש של תשואות קרנות הנאמנות זינק החודש ב-0.9% כאשר מתחילת השנה הוא עלה ב-1.9%. אגרות החוב (קרנות אג"ח כללי, אג"ח מדינה, אג"ח שקלי ואג"ח חברות) תרמו החודש את מרבית העלייה של מדד תשואות קרנות הנאמנות של מיטב דש העומדת על 0.7%. קרנות מניות בארץ ובחו"ל  תרמו את שאר העלייה (0.2%) של מדד תשואות קרנות הנאמנות של מיטב דש, למרות שמשקלם עומד רק על כ-9% מכלל הקרנות בתעשייה.

תשואות קרנות הנאמנות- מתחילת 2015

קרנות המתמחות במניות בישראל רשמו מתחילת השנה עליות של 14.8% בהובלת קרנות מניות נדל"ן וקרנות מניות יתר שזינקו ב-18.7% וב-18% בהתאמה.

קרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו השנה תשואה של 15.5%. הקרנות שבלטו בתשואות היו קרנות מניות אירופה שעלו ב-12.6%. מנגד, הקרנות שהניבו למשקיעים את התשואה הכי נמוכה הן קרנות מניות בחו"ל – אנרגיה וקומודיטיס שהתממשו מתחילת השנה ב-13.2%.

קרנות אג"ח כללי רשמו מתחילת השנה תשואה חיובית של 2%, כאשר קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה למניות הניבו למשקיעים תשואה של 1.3%. משקיעים שהלכו צעד קדימה והשקיעו בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד כ-10% מניות, עלו ב-2.1% . קרנות עם חשיפה של עד ל-30% הניבו למשקיעים תשואה גבוהה משמעותית העומדת על כ-2.6%.

האפיק הקונצרני הניב למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר השנה מבין קרנות האג"ח – קרנות הנאמנות הקונצרניות ללא מניות עלו השנה ב-2.1%,  קרנות אג"ח קונצרני עם חשיפה של עד 10% למניות  הניבו למשקיעים תשואה ממוצעת העומדת על 4% , וקרנות ה-HIGH YIELD  רשמו מתחילת השנה תשואה נאה של 5.6%.

עליות קלות באגרות החוב הממשלתיות – קרנות אג"ח מדינה עלו השנה ב-1% בהובלת קרנות אג"ח ממשלתי צמוד מדד לטווח ארוך שעלו ב-1.4%.

טבלת 10 הקרנות הטובות ביותר ביולי 2015  מורכבת בעיקר מקרנות מניות בישראל בדגש על קרנות אגרסיביות  וממונפות.
טבלת 10 הקרנות הגרועות ביותר ביולי 2015 מורכבת מקרנות מניות בחו"ל, עם דגש על קרנות מניות סין וקרנות מניות שווקים מתעוררים.
טבלת 10 הקרנות הטובות ביותר מתחילת השנה מורכבת מתערובת של קרנות ממונפות ואסטרטגיות ומניות בישראל.
טבלת 10 הקרנות הגרועות ביותר מתחילת השנה מורכבת מקרנות מניות ואג"ח בחו"ל, בדגש על קרנות מניות שווקים מתעוררים וקרנות אג"ח הצמוד ליורו .