חדשות    

תרופות בזיל הזול? רמי לוי ימכור תרופות מרשם באינטרנט

רמי לוי מתכנן להשיק בית מרקחת מקוון לתרופות מרשם   רמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה,  מנהל מגעים  עם גורם בתחום הפצת התרופות, עבור  הקמת מחסן ייעודי לביצוע שילוח של תרופות מרשם לבתי הלקוחות. רמי לוי הוא הבעלים של רשת הפארם גוד פארם, בניגוד לסופר פארם  זו לא פתחה בית מרקחת ב-15 סניפיה. עכשיו מתגלה שהכוונה היא לחסוך בכוח אדם ובאחזקה ולתת את השירות אונליין.

שינוע התרופות צפוי להתבצע באמצעות כלי רכב דו־גלגליים, שעליהם יוצבו מתקנים בעלי בקרת טמפרטורה, ושיוכלו להפיץ כ־30 הזמנות בכל סבב. מעריכים כי הכנות להקמת המחסן ומערך ההפצה יושלמו בחודשים הקרובים, והחברה תחל במכירה מקוונת של תרופות מרשם במחצית הראשונה של 2020.

"סופר־פארם ו־Be של שופרסל פועלות באסטרטגיה שמבוססת על הכנסת לקוחות שנזקקים לרכישת תרופות מרשם ואז, כשהם כבר 'לקוחות שבויים' בסניפים, קונים גם מוצרי טואלטיקה ומוצרים אחרים", אמר לוי. "אנחנו לא רוצים שהחולים ייאלצו להגיע אלינו, אלא שלקוחות ייכנסו לחנויות שלנו בגלל השירות והמחירים הנמוכים. את התרופות כבר נשלח לביתם".

עד לאחרונה לא התאפשר לשלוח תרופות מרשם דרך אינטרנט, אך משרד בריאות אישר לאחרונה את האופציה הזו לאחר שרבים העדיפו לקנות בחו"ל או דרך  באתרים עולמיים. ההחלטה אפשרה לבתי מרקחת להתחיל למכור תרופות מרשם דרך אתר אינטרנט ולשלוח אותן לבית הלקוח. משרד הבריאות אישר לרשתות הפארם לאחסן את התרופות למשך 24 שעות בימי חול ול־48 שעות בסופי שבוע במחסנים ייעודיים המוגדרים כ"בתי מסחר מורשים", ומהם לשלוח את התרופות לבית הלקוח.

חברות ההפצה יידרשו לאסוף את ההזמנות שיגיעו לבית המרקחת המרכזי של רשת הפארם, לרכז אותן בסוף היום במחסן שיעמוד בהגדרות של "בית מסחר מורשה", ולשלוח אותן ללקוחות ביום המחרת.

מוכרי התרופות יהיו חיביים להעסיק לקוח הזמין לשאלות ולהתייעצויות בכל שעות הפעילות. ומה עושים עם המרשם? . השליחים יורשו למסור את תרופות המרשם ללקוחות אך ורק כנגד מסירת המרשם המקורי מידי המטופל.

הנחיית משרד הבריאות אפשרה הסכם שחתמה בחודש שעבר רשת הפארם Be של שופרסל לרכישת 51% ממניות חברת בלה און ליין שבשליטת רקח תעשייה פרמצבטית ב־4.75 מיליון שקל. בלה עוסקת בשיווק ומכירה דרך האינטרנט של מוצרי קוסמטיקה, מוצרי נוחות וטואלטיקה, תוספי מזון ותרופות ואספקתם עד לבית הלקוח. העסקה צפויה לאפשר ל־Be להיות החברה הראשונה בישראל שתספק תרופות מרשם עד לבית הלקוח באמצעות הזמנה באינטרנט. בשוק מעריכים גם כי איפארמ וסופר-פארם צפויות להצטרף.

פטור מתשלום לניצולי שואה ונכי המלחמה בנאצים על רכישת תרופות מרשם

יבוא אישי של תרופות ללא מרשם ותוספים – כמה זה עולה והאם זה בטוח?

איפה משתלם לקנות תרופות ללא מרשם?