תוכן ממומן    

מעבר חברת הייטק: איך לעשות את זה נכון?

בתחום ההובלות, מעבר חברות הייטק זה עולם שלם של ידע וטכנולוגיות שינוע. מה החברה יכולה לעשות כדי לתרום למעבר חלק? ואיך לבחור חברת הובלות למעבר?

הובלת חברות היא משימה מורכבת ומאתגרת. עוד יותר מזה כשמדובר בחברת הייטק שעוברת דירה – במצב כזה יש צורך להיערך מראש מספיק זמן בטרם המעבר ולתכנן היטב עד לפרטים הקטנים ככל שניתן.

חברות הייטק רבות בישראל בוחרות לבצע מעברים מסיבות שונות, ביניהם צורך במקום גדול יותר עם הרחבת החברה, רצון להיות קרובים יותר למרכז העניינים של עולם ההייטק או צורך במקום שיאפשר פיתוחים טכנולוגיים ושימוש באמצעים מיוחדים לעבודות פיתוח שונות. כך או כך, בכל חברת הייטק שמתעתדת לעבור אפשר למצוא מנהלים תפעוליים או אדמיניסטרטיביים מתרוצצים עסוקים וחוששים לקראת המעבר. פעמים רבות משמעותו של מעבר כזה היא הפסד של ימי עבודה חשובים או עיכוב בהגשות או פיתוחים שונים, אבל זה לא חייב להיות כך: חברות הובלות איכותיות יכולות להציע הובלה לחברת ההייטק באופן שיאפשר את המשך העבודה במקביל והעברת החברה לפי חלקים בסדר שתוכנן מראש.

חדשנות זה שם המשחק

חברות הייטק זה תחום מגוון מאוד ומתפרש על פני תתי-תחומים רבים, ביניהם תוכנה, ביו-טכנולוגיה, אלקטרוניקה, דאטא, סייבר ועוד. לכל חברה המכשור שלה, האביזרים שאיתם היא עובדת, המערכות ולפעמים גם המעבדות שבהן היא מפתחת את התוצרים החדשים. כדי להוביל חברה כזו למקום חדש יש צורך בידע והיכרות נרחבים עם עולם ההובלות ועדכניות תקופתית בכל הקשור לפיתוחים חדשים בתחום האריזה, השינוע, הפירוק וההרכבה וכן שלל המיומנויות שדורש מעבר כזה. לעיתים יהיה מדובר בחומר רגיש או אביזרים שמצריכים יחס מיוחד ולכן מומלץ לשכור את שירותיה של חברה שיש לה את ההבנה, הניסיון והמקצועיות הנרחבת בתחום זה ואם גם עם חברות מתחום דומה – עוד יותר טוב.

 

   

איך מעבירים 1000 עובדים ? ככה

בהעברת חברת הייטק, במיוחד כשמדובר בחברה גדולה שמעסיקה מספר רב של עובדים, יש צורך להתחיל את תהליך המעבר עם תכנון מקדים. לאחר שסוכם על מעבר עם חברת ההובלות, מומלץ להזמין אותם לביקור במשרדים הנוכחיים – להבין את כמות הציוד שנדרש להעביר, העמדות, האביזרים והתכולה, ולפי זה לתכנן את סדר המעבר: איזו מחלקה תועבר קודם, מה יפורק ואיך, לאן הוא יועבר והאם והיכן ייארז. בצורה זו חברת ההובלה יכולה להיערך מראש עם בעלי המקצוע המתאימים ולמנוע "הפתעות" לא צפויות – חשמלאים, נגרים, אורזים, כמות הסבלים הנדרשת ועוד. לאחר מכן – הגעה ליעד ההעברה החדש והסבר מפורט לעובדי ההובלה על המיקום של כל רהיט, ציוד או אבזור במרחב, סדר המחלקות ועוד. עם סדר וארגון מקדימים אפשר למנוע צורך בהפסקת העבודה של החברה ולאפשר את המעבר במקביל לעבודה, אם חברת ההובלות מסכימה גם היא למהלך ומעריכה שניתן לשמור על שקט ומינימום הפרעה לעובדים בזמן הפירוק וההעמסה.

מקרים מיוחדים – עבודה מיוחדת

אם גם לכם עולה תמונה של אנשים מול מחשבים כשאתם שומעים "חברת הייטק", כדאי לדעת שחברות הייטק כיום חולשות על מגוון רחב של תחומים שמתבטא במגוון של ציוד ומכשור שנמצאים בשימוש, מלבד מחשבים וכתיבת קוד. בחברה שעוסקת בפיתוחים ביו-טכנולוגיים, לדוגמא, תהיה לרוב מעבדה אחת או יותר, מכשירי קירור או חימום, מנדפים, ציוד של חומרים רגישים ועוד. בחברת הייטק שעוסקת בפיתוחים אלקטרוניים ייתכן ויהיה ציוד רב שכולל אבות טיפוס או מכשירים שונים שהחברה עובדת עליהם. כל אלו ועוד צריכים טיפול מיוחד, ובהיעדר ניסיון מתאים ושימוש בסוג האריזה המתאים עלול להיגרם נזק.

לכן, כלל אצבע הוא לעבוד עם הובלה שיש לה את כל ציוד האריזה והשינוע המתאים על מנת להעביר בבטחה ציוד ייחודי, חומרים רגישים או תכולה שמצריכה יחס מיוחד , וערוכה היטב למצבים כאלה. בנוסף, על החברה להסביר למובילים באילו תנאים יש להעביר כל פרט ופרט מהציוד של החברה וכיצד והיכן למקם אותו במקום החדש. כמו שכתבנו למעלה – היערכות מוקדמת כזו תמנע הפתעות לא נעימות.

מתלבטים בין חברות הובלה? הנה הדברים שכדאי לכם לבדוק

קודם כל, כשמדובר בחברה שלכם, אל תתפשרו על פחות מרזומה מרשים. לוח הזמנים של החברה תלוי בהובלה, שלומם של הציוד והתכולה, ההתמקמות במקום החדש וכן החוויה הכללית מהשירות שניתן. חברה איכותית תאפשר לחברה שלכם מעבר עם כמה שפחות בזבוז זמן יקר והמשך חלק יותר לשגרת העבודה. בנוסף, כדאי להתייעץ עם עובדים מחברות שגם ביצעו מעבר דומה. איזו חברת הובלות שכרו? האם ועד כמה היו מרוצים מהירות? מה גודל החברה שהעבירו? ועוד. באופן הזה תוכלו גם ללמוד מהניסיון שלהם לגביי מעבר חברה ולקבל טיפים על איך אתם כחברה יכולים לסייע למעבר טוב וחלק יותר. אם אתם מתלהטים בין שתי חברות או יותר, אפשר לבדוק את רמת ההיערכות שלהם להעברת ציוד מהסוג שלכם, וגם האם ניתן לקבל מהחברה בנוסף שירותי אחסנה לציוד או לחלקו במידה ואתם עדיין לא סגורים על הסדר שבו תוצב התכולה או זקוקים לתקופת ארגון-מחדש של מחלקות החברה. לבסוף, נצלו את היתרונות של הכפר הגלובלי והתייעצו ובדקו ברשת מה אומרים על חברת ההובלה הספציפית. לעיתים לא נדירות ניתן למצוא ברשת הרבה יותר מידע אמין על חוויית לקוח מאשר פנים מול פנים. המלצות חיוביות או ביקורת שלילית – מומלץ להקשיב ולאחר מכן לבחור.

לסיכום

חברות הייטק רבות מעוניינות במעבר זריז ככל האפשר, אך לעיתים לא לוקחות בחשבון שמהירות ללא תכנון ואריזה נכונים עלולים לגרום לעיכובים גדולים יותר ובמקרה הפחות טוב לפגיעה בציוד יקר. לכן, חשוב לבצע נכון את המהלך של מעבר החברה ולעשות זאת יד ביד עם חברת ההובלה כבר מספר שבועות לפני המעבר בפועל.