בחברה כנראה כבר יודעים בדיוק מי מעביר סיסמאות, ואומרים: "אנחנו עוקבים אחר המצב אבל אין לנו תוכניות גדולות. נחפש פתרונות ידידותיים לצרכן"
מנויים רבים של נטפליקס נוהגים לשתף את הסיסמה שלהם עם בני משפחה וחברים, ובכך לאפשר להם ליהנות מהשירות ולצפות בתכני ללא תשלום.
מדבריהם של בכירי החברה עולה כי אף שכרגע אין תוכניות מיידיות לפעולה, נטפליקס בהחלט שוקלת דרכים למיגור התופעה. סמנכ"ל הכספים של נטפליקס, ספנסר ניומן, נשאל לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים האחרונים, מה הגישה של החברה לגבי שיתוף סיסמאות, והשיב: "אנחנו ממשיכים לנטר זאת. אנו בודקים את המצב ונחפש דרכים ידידותיות לצרכן. אין לנו תוכניות גדולות להכריז עליהן". סמנכ"ל המוצר גרג פיטרס אמר כי החברה מקווה לטפל בתופעה מבלי לנכר חלק מסוים מבסיס המשתמשים שלה.
כיום נטפליקס לא מגבילה את מספר המכשירים שמהם אפשר לגשת לחשבון בודד, ורק מטילה הגבלה על מספר המשתמשים שיכולים לצפות בתוכן בו זמנית. עדיין לא ידוע אם ומתי תחליט החברה לפעול וכיצד. דרך אחת יכולה להיות הגבלת מספר המכשירים שמהם אפשר לגשת לחשבון אחד – בדומה למה שדרופבוקס עשתה לאחרונה. דרך קיצונית יותר תהיה דרישה מהמשתמשים לשתף את המיקום שלהם, כדי לוודא ששיתוף הסיסמאות נעשה רק בתוך משפחה אחת – כפי שעשתה ספוטיפיי. לכל מהלך מסוג כזה תהיה השפעה ברורה גם על ישראלים: לפי סקר של פרטנר מהחודש שעבר, 40% מהישראלים נוהגים לצפות בנטפליקס.
בכל מקרה, סביר להניח שחברה כמו נטפליקס כבר יודעת בדיוק מי משתף סיסמאות באמצעות זיהוי דפוסי שימוש אופייניים המאפשרים להבין מתי הצפייה נעשית על ידי מנוי ומתי על ידי משתמש אחר. בתחילת השנה חשפה חברת הטכנולוגיה הבריטית סינמדיה שירות חדש שיכול לאתר שיתוף סיסמאות. התוכנה תוכל לאתר לקוחות שמשתמשים בסיסמה שלהם בצורה לא הוגנת על ידי ניתוח דפוסי השימוש שלהם – מספר המקומות מהם מתבצע השימוש בשירות, שימוש מקביל (צפייה באותו תוכן משני מקומות שונים או צפייה בתכנים שונים בזמן מקביל), משך השימוש וסגנון התכנים. ניתוח דפוסים אלה יכול לתת מידע אמין למדי על כמות האנשים שנהנים מאותו חשבון, ועל נטפליקס יהיה להחליט מה לעשות עם החשבונות הבעייתיים עליהם תדווח התוכנה.
על פי נטפליקס, תופעת שיתוף הסיסמאות נפוצה מאוד, בעיקר בקרב המשתמשים הצעירים של השירות, ובעקבות כך לחברה נגרם נזק שמסתכם במיליארדי דולרים. לפי סקר שנערך בשנה שעברה, פחות מעשירית ממשתמשי נטפליקס אינם משלמים עבור החשבון שלהם. תאורטית, זה היה יכול לגרום לאובדן הכנסות של 135 מיליון דולר בחודש.
סוגיית שיתוף הסיסמאות אינה ייחודית לנטפליקס. מחקר של חברת Magid מגלה כי 35 אחוזים מהמילניאלז חולקים סיסמאות של שירותי סטרימינג, לעומת 19 אחוזים מדור האיקס ו־13 אחוזים מדור הבייבי-בום. החברה מעריכה כי תשעה אחוזים מהלקוחות מעורבים בשיתוף סיסמאות – מספר קטן לכאורה, אך הוא עשוי להיתרגם למיליוני דולרים.