חדשות    

הסגר מתקרב – מי יעבוד ומי לא

pixabay

ראש הממשלה בנימין נתניהו  צפוי להכריז בקרוב על צעד אקוטי, שבמסגרתו תותר הגעתם למקומות עבודה של עובדים חיוניים בלבד במקומות עבודה חיוניים. מעסיקים, וחברות במשק ובהם הבנקים התבקשו לגבש רשימות של עובדים חיוניים שהגעתם לעבודה תותר. גם במשרדי הממשלה תותר עבודתם והגעתם של עובדים חיוניים בלבד. הכוונה היא להנהיג את הצעד החריף החל מיום ראשון או לכל המאוחר מיום שני.  תותר גם עבודתם של אלו המסוגלים לעבוד מהבית ללא הגעה לעבודה

עוד משרדי הממשלה  הונחו להיערך לתרחיש קיצון שבו ייסגרו אזורים, שכונות וחלקי ערים – במטרה להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה. במקרה כזה הנטל ייפול על כתפי חברות התשתית השונות, שיצטרכו לספק חשמל ומים מסביב לשעון, מה שיגרום לעלייה חדה בביקושים – מעבר לצפוי.

עקב ההיערכות למצב חירום  מתקיימים  בסוף השבוע דיונים בהשתתפות אנשי האוצר, ראשי הארגונים הכלכליים, נציגי בנק ישראל ומשרד רה"מ כדי להבין את המשמעויות הכלכליות של השבתה מלאה או חלקית של המשק ומעבר לעבודה חיונית בלבד.עוד צפויה מחר במשרד ראש הממשלה פגישה עם בכירי המגזר העסקי, שבה ייקחו חלק נציגי האוצר, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) וראש הממשלה.

רכבת ישראל תמשיך להשבית את שלושת הקווים שהושבתו  בשל מחסור בפקחים שהוכנסו לבידוד.

הערב אמור להתקיים דיון בהשתתפות חברות התשתיות השונות כדי להבין את  המשמעויות השונות של סגר מבחינת כוח אדם, דלקים, אספקת חשמל, גז ומים. שירותי התחבורה גם הם יעמדו במוקד עם אפשרות ממשית לצמצום קווים עד לרמה של השבתת התנועה, שתותר רק לכוחות הביטחון וההצלה

לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום התשכ"ז (1967), ברגע שמוכרז מצב חירום בעורף, רשאי שר העבודה והרווחה לקרוא לכל העובדים במפעלים חיוניים להתייצב לעבודה.

הוכרז מצב חירום בארצות הברית

צו הרחבה יסדיר את התשלום לנעדרים מהעבודה עקב המצב הביטחוני

 

.