תוכן ממומן    

מתן צדקה: כיצד למקסם את הטבות המס שלך

FREEPIK

קיימות כמה תפיסות מוטעות בנוגע להטבות המס של מתן צדקה, חלקן נוגעות במיוחד לאזרחי ארה"ב החיים בישראל. אנו מקווים שהשאלות והתשובות שלמטה יסירו כל בלבול ויאפשרו לך למקסם את הטבות המס שלך.

ש: האם אתה יכול לנכות מתן צדקה אמריקאית וגם ישראלית בשתי המדינות?

ת: כן! בשל הסכם המס בין ארה"ב לישראל, תוכל לקבל הטבת מס בשתי המדינות. באפשרותך לנכות תרומות ישראליות (Seif 46 Aleph) בארה"ב, כל עוד תרומות אלה אינן עולות על 25% מההכנסה ברוטו המותאמת שלך בישראל. מהצד השני, ניתן לנכות תרומות אמריקאיות (501 (ג) (3)) בישראל כל עוד הן אינן עולות על 25% מההכנסה האמריקאית שאתה מצהיר עליה בישראל.

ש: כיצד הצדקה מפחיתה את המסים בארה"ב?

ת: אם פירטת את הניכויים שלך (במקום לתבוע את הניכוי הסטנדרטי), הצדקה שלך תפחית את הדולר שלך בהכנסה ברוטו (AGI) המותאמת. אתה יכול לנכות עד 60% מה- AGI שלך, כאשר כל ניכוי צדקה עודף יועבר למשך 5 שנים. עבור שנת המס 2020 בלבד, אתה יכול לנכות עד 100% מה- AGI שלך. שים לב שמגבלות אלה שונות אם תורמים מניות מוערכות או באמצעות קרן מומלצת לתורמים.

ש: האם אתה יכול לנכות צדקה בארה"ב אם אתה לוקח את הניכוי הסטנדרטי?

ת: החל מההחזר המס 2020 תוכל לנכות עד 300 דולר צדקה, גם אם אינך מפרט.

ש: איך הצדקה מפחיתה את המסים הישראלים שלך?

ת: על כל שקל שתתרום תקבל זיכוי מס בפועל של 35 אגורות. במילים אחרות, 35% מארגון הצדקה שתעניק יהיה זיכוי להחזר על החזר המס הישראלי שלך. המגבלות יחולו אם אתה נותן יותר מ -30% מההכנסה שלך או מעל 9,350,000 שקל בשנה אחת, כאשר הצדקה העודפת תועבר לשנה עתידית.

ש: האם כדאי לתרום לעמותות ישראליות או אמריקאיות?

ת: ככלל, עליך לתרום במדינה בה יש לך הכנסה. אם יש לך הכנסה ממקור ישראלי וגם מארה"ב, כל אחד מהם יכול לעבוד. זכור שאם אתה מסתמך על כל המסים הישראלים שלך ששולמו כזיכוי כנגד מיסים בארה"ב, מתן צדקה בישראל ייתן לך החזר מס בישראל, מה שעלול להוביל לחבות מס בארה"ב גדולה יותר.

שורה התחתונה: שמור את הקבלות האלה! הם עשויים לעזור לך יותר ממה שאתה מבין. כשאתה מגיש בישראל תצטרך את הקבלות הפיזיות בפועל, אז לא לסרוק ולזרוק אותם!