מובייל וגאדג'טים    

הגאדג'טים הכי חכמים לבית – האם צריך אותם?

מעודכן ל-03/2019

גאדג'טים חכמים לבית – אסלה חכמה, שליטה בקפה מרחוק באמצעות הקול ומוצרי LG שמדברים עם עצמם

העתיד כבר פה. אמנם אין עדיין רובוטים עם ידיים שעושים ספונג'ה בל אפשר לשלוט במכשיר הבית באמצעות פקודות קוליות ומרחוק. כל הגאגדג'טים החכמים לבית

בישול באמצעות פקודות קוליות

בעבר הטרנד הטכנולוגי בתחום המטבח היה בישול בשלט רחוק. כיום נראה שהפקודות הקוליות תפסו את מקום הטרנד. יצרנית עזרי המטבח Gourmia מציגה ב- ליין חדש של מוצרים שבהם אפשר לשלוט באמצעות אפליקציה התופועלת ביישומים של פקודות קוליות, כמו אלסקה,  או גוגל אסיסטנט.

מהמוצרים: תנור אידוי ואפייה באמצעות אוויר חם, כלומר בישול בריא ללא שומן; ;  תנור רב תכליתי ; ומכשיר להכנת קפה המאפשר לטחון את הקפה מרחוק לעשר כוסות מקסימום. כל המוצרים ניתנים לתפעול באמצעות פקודה קולית, מרחק, מהמשרד ואפילו מהאוטו, כך שתקבלו קפה חם ישר שמגיעים הביתה.

מחיר: 80 דולר. למכשיר להכנת הקפה. מחיר התנור טרם פורסם

שירותים חכמים

Neorest NX2 הוא מוצר הדגל של חברת  מוצרי האמבטיה Toto. והם קוראים לו  "מערכת טואלט אינטליגנטית" , כלומר אסלה חכמה עם חיישנים  שיודעים לפתוח ולסגור את האסלה בעצמם, לחמם את האסלהבהתאם לטמפרטורה ובחירות אישיות. יש לה גם מערכת בידה מתוחכמת עם שטיפה ויייבוש אוויר חם, מערכת דיאודורציה פנימית לנטרול ריחות אוטומטי ומערכת ניקוי וחיטוי מתקדמת, שכוללת שטיפה במים בעלי רמת חומציות גבוהה לניטרול לכלוך ועובש עם תאורת UV לחיטוי. ואת כל זה אפשר לעשות גם משלט רחוק. לטענת החברה, זו גם מערכת אקולוגית. הבעיה היחידה היא שהמחיר הוא 13 אלף דולר, למי שמוכן להשקיע בצרכים שלו.

מחיר: 13 אלף דולר

סיוע וירטואלי  לקשישים

בסרט פרנקי ורובוט רובוט מחליף את העובדים הזרים במקצועות הסיעוד לקשישים. אנחנו עוד לא שם, אבל קשישים עדיין יכולים להיעזר במחשב למטרות סיעודיות. למשל LifePod, שמספקת סיעוד וירטואלי.

במערכת סט של רמקולים ומיקרופונים רגישים, המתאומים עם פקודות קוליות נוסח אלסקה וסירי.  למשל במקרה של לחצן מצוקה המערכת מבררת אם הקשיש זקוק לעזרה מיידית ופונה למוקדי החירום. על סמך אישור קולי או העדר תגובה מצד הקשיש. המכשיר גם יכול להעיר אותו ולהזכיר לו לקחת תרופות והכי חשוב לנהל איתו דיאלוג ולקלוט את הרגלייו וצרכיו.

טרם פורסם המחיר אך מדובר באלפי דולרים.

קערה ששומרת על האוכל של החתול

הקערה של Volt מאיטליה באמצעות חיישנים בראיית מכונה  יודעת לזהות את חיית המחמד ולפתח עבורה מגש אוכל או שתייה המיועד רק לה. הוא מזהה אישית את חיית המחמד ומצימד את מנגנון הפתיחה אליה כך שחיות מחמד אחרות בבית, לא יוכלו לפתוח את מנגנון ההאכלה.  זה כלי טוב גם עבור תינוקות שרוצים מזון לא להם.

המערכת מחוברת  לרשת, ועוקבת ומתריעה לאפליקציה בסמארטפון על מספר הפעמים שבהן חיית המחמד אכלה, מפלס האוכל שנותר ועוד.  אפשר באמצעות המצלמה המובנית במכשיר גם לצלם את החיה אוכלת, להכין קליפים, להעלות ליוטיוב ובתקווה לגרוף הון מסרטון ויראלי.

והכל במחיר:  180 דולר אומדן.

התבלין האוטומטי

ווירפול מוסיפה, חברת מוצרי הבית, מוסיפה למוצרים  החכמים שלה תבלין חכם..  הדור החדש של מכשירי בישול שלה שכולם מהמחוברים לרשת  כולל בתוכו פלטפורמת המטבח הדיגיטלי Yummly. איתו אפשר לזהות את מרכיבי המנה באמצעות למידת מכונה.  המערכת מזהה את טעמכם בבישול ובאוכל ובהתאם ממליצה על מתכונים, שיטות הכנה ותכנון ארוחות שלמות. המערכת מתפתחת עם הזמן בהתאם ללמידה שלה. אפשר לשתף את המתכונים שלה ברשת. המוצרים תומכים באלקסה ובגוגל אסיסטנט .

מחיר: משתנה ממוצר למוצר

סדרת המוצרים של LG

LG חשפה לאחרונה סדרת מוצרים חכמים המתקשרים עם עצמם.

ת פלטפורמת ThinQ, שתאפשר למוצרי חשמל ביתיים לבחור הגדרות ופעולות בהתאם לצרכים: מכונות כביסה שיבחרו תוכנית בהתאם לבגדים שהוכנסו, מזגנים שיזהו לבד את הטמפרטורה המועדפת ומקרר שמעביר מתכונים לתנור

עוד על גאדג'טים ומובייל:

סלקום תהפוך את חריש ל;עיר חכמה; תניח בעיר כ-20 ק;מ של סיבים אופטיים

אוזניות – איך בוחרים, כמה עולה

שעונים חכמים – כל המידע והשוואת מחירים