חדשות    

בקרוב ערבות בנקאית דיגיטלית

בקרוב ישיק בנק הפועלים את השירות, תחילה לעסקים ואחר כך ללקוחות פרטיים

בנק הפועלים צפוי להשיק שירות דיגיטלי להנפקת ערבות בנקאית – כלומר בלי לגשת לסניף. בכך יתייתרו הצורך הקיים בשטר פיזי ובהחתמות של הגורמים הרלוונטיים – מה שמהווה טרחה ענקית למבקשי הערבות.

השלב הראשון שיחל בקרוב הוא תהליך הגשת בקשת הערבות. זה אומנם יישאר כפי שהיה, אבל בסוף התהליך הלקוח יקבל קובץ ערבות בנקאית דיגיטלית באתר הבנק.

בשלב השני, שיחל לאחר מכן עם אישור הפיקוח על הבנקים, יהיה אפשר להגיש בקשה להנפקת ערבות, וזה כולל גם  סבב חתימות לקוח באתר וקבלת קובץ שנחתם דיגיטלית ממורשי חתימה מטעם הבנק.  את הקובץ יוכל הלקוח להעביר הלאה במייל. בהתחלה הערבות הדיגיטלית תינתן קודם לעסקים, ורק לאחר מכן  גם ללקוחות פרטיים.

אבל העמלות הכרוכות בהנפקת ערבות לא יוזלו באופן משמעותי. עמלת ערבות בנקאית כיום מחולקת למעשה לשניים: תמחור על פי הסיכון של מבקש הערבות מפני שמדובר בסוג של "הלוואה מותנית", ועמלה הנגבית כאחוז מסוים מסכום הערבות (סוג של דמי טיפול).

עמלת דמי הטיפול בתעריפון הבנק עומדת על 5% לשנה מסכום הערבות או מינימום 380 שקל. אם כי בבנק מדווחים כי הנפקה דיגיטלית של הערבות תעניק הנחה של 30% מהעמלה הנוכחית

מהי ערבות בנקאית? זו התחייבות של הבנק לשלם לצד שלישי את סכום הערבות שנקבע. בדרך כלל זו ערבות עבור הקמת עסקים שונים או התחייבויות שלהם, ובבנק יש בכל שנה כ-35 אלף ערבויות לעסקים. ערבות בנקאית נוגעת גם לתחומים שכירות דירה, אם המשכיר דורש מהשוכר ל ערבות בנקאית – כבטוחה על תשלומי השכירות ועל מילוי תנאי החוזה.

נציין כי הבנקים משקיעים היום בטכנולוגיה פיננסית (פינטק) אך למרות הביקוש הרב והחיסכון בהליכים ארוכים ובירוקרטיים, יש מי שמוצא את המהפכה הפיננסית כמקשה על קשר אישי עם הלקוח, בעיקר מבוגרים ואנשים פחות חשופים טכנולוגית. בנק מזרחי אפילו עשה על זה קמפיין. וגם בסקר שפורסם לאחרונה על שביעות רצון מהבנקים מראים שהטכנולוגיה לא יכולה לבוא במקום יחס אישי אלא בנוסף.

בנק דיגיטלי בישראל – יש או אין היתכנות

הטכנולוגיה הפיננסית עושה מהפכה. מה המגמות?

מאיזה בנק הכי מרוצים