בתוךכך הציגו נתונים של גדילה ברכישה באשראי, בעיקר במגזר החרדי והערבי וברכישות מקוונות
לאומי קארד כבר עזבה את בנק לאומי ועברה לבעלות של קרן ורבורג פינקוס. החברה ערכה אירוע השקה שציין רשמית גם את שינוי שמה למקס. באירוע אמר מנכ"ל החברה רון פאינרו: "אנחנו כבר לא נהיה חברת כרטיסי אשראי, אלא חברה פיננסית", ואמר כי מקס תיכנס לתחומי פעילות נוספים כמו ביטוח. "נקים סוכנות ביטוח, והמטרה היא להשיק פוליסה ראשונה עוד השנה".
עוד ציין: "הרבה גופים אומרים שיגדילו פעילות מול עסקים קטנים, אבל מבחינתנו זו אינה קלישאה. העסקים הקטנים מחזיקים את המשק, ואנחנו נגביר את התחרות בשוק זה במוצרים שונים שנציע להם".
מדוחות לאומי קארד האחרונים עלה כי בשנה שעברה עלתה הריבית הממוצעת באשראי הצרכני ובאשראי לעסקים קטנים שהיא גובה, פאינרו הצדיק: "שינינו את תמהיל תיק ההלוואות – פחות הלוואות לרכב בריבית נמוכה, ויותר אשראי צרכני. כמו כן, אם תבדקו טוב בנתוני הבנקים, תגלו שהם לא תמיד הכי זולים בריבית על האשראי".
גם סמנכ"לית השיווק של החברה ורדית גונדטר הציגה נתונים לגבי השימוש בכרטיסי אשראי, שהראתה צמיחה חדה בחלק מהמגזרים. מכאן שכניסתו לתוקף של החוק לצמצום השימוש במזומן בתחילת השנה הגדיל ב-15% את היקף העסקאות גדולות של מעל עשרת אלפים שקל בכרטיסי אשראי.
במגזרים הערבי והחרדי חלה עלייה גדולה במיוחד. כך למשל היקף השימוש בכרטיסי אשראי במגזר הערבי זינק ב-35% תוך שלוש שנים. במגזר החרדי עלה השימוש בכרטיסים ב-24%. אבל בשאר השוק צמח רק בחמישית.
הגידול הגדול ביותר הוא ברכישות מקוונות, בעיקר בחו"ל. לדברי גונדטר, היקף הרכישות מאתרים בחו"ל הגיע ל-16 מיליארד שקל, והעלייה במחזורים מהאתרים המרכזיים – אמזון, אליאקספרס, בוקינג ועוד – עמדה על פי 4 בממוצע בתוך שלוש שנים.