איך מקבלים תמיכה מהמדינה
חדשות    

איך מקבלים תמיכה מהמדינה

הממשלה מפרסמת את התמיכות שלהן זכאים מוסדות הציבור, בואו להציץ אם מגיע לכם משהו

החשב הכללי מפרסם את אתר תמיכות (בסוף הכתבה). האתר מאפשר לכם לדעת אם מוסדות ציבור זכאים לתמיכה ממדינה בדיור ואיזו. ובתוך כך מה התמיכה שאתם זכאים לה ממוסדות ציבור ואחרים.

עוד אפשר לדעת באתר מהי הדרך לקבל תמיכה זו, מהו הליך אישור התמיכה והליך התשלום. בנוסף, ניתן לקבל נתונים על היקף התמיכות שמעבירה ממשלת ישראל  בסך התמיכות הממשלתיות, כמות התמיכות על פי המשרד התומך והכל בהתאם לנושא התמיכה וזהות הגוף המקבל. באתר ניתן גם למצוא מידע כללי על הגופים הנתמכים (בעלי תפקידים, חמש המשכורות הגבוהות)

הנוהל המסדיר את תהליך הגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה והדיון בהן, מפורסם מכוח סעיף 3א' לחוק יסודות התקציב ומנחה את משרדי הממשלה ואת הגופים הנתמכים בכל הנוגע לתמיכות המדוברות, הדרישות מהגופים הנתמכים וכן תהליכי הפיקוח והבקרה עליהם.  בשנים 2013-2014 הוכנסו תיקונים שהתמקדו בשיפור השירות לגופים הנתמכים, הידוק הפיקוח והבקרה עליהם וצמצום הבירוקרטיה. כאן אפשר לראות את הנוהל המלא והתיקון

 

באתר תמיכות תוכלו  לברר את הזכאות וכן  לפנות למרכז תמיכה באמצעות פתיחת פנייה למרכז תמיכה וכן לקבל מידע וקישורים שימושיים. לאחר שתבדקו אתהזכאות באתר מלאו את הטופס ואת המסמכים הנדרשים עבור התמיכה שלכם. שימו לב שאתם ממלאים את כל הטופס הרלוונטי, מצרפים את כל המסכמים הדרושים עד התאריך המצוין. חלק מהטפסים יש לשלוח באופן ידני, טופסי מרכב"ה נשלחים רק באופן מקוון. שימו לב שכל הטפסים נשלחים במועד, אחרת לא תידון בקשתכם.

את הכללים לקבלת התמיכה והסכומים קובע המשרד התומך, משרד השיכון בדיור למשל, ומשרד החינוך לתמידים ומשרד הקליטה לעולים וכן הלאה.

תמיכות

קבינט הדיור – תמיכה של 800 -1,200 שקל בשכר הדירה בפריפריה