חדשות    

WeWork הוציאה 2.5 מילארד דולר על התרחבות

אדם נוימן; צילום: Wework

 עלויות התפעול של ספקית חללי העבודה המשותפים זינקו ב-93%

כ-2.5 מיליארד דולר. זה הסכום שהוציאה WEWORK בשנת 2018  בהרחבת הפעילות העולמית שלה, כך על פי מסמכים שהגיעו לידי עיתון הפייננשל טיימס.

לחברה הפסד תפעולי במזומן של 177 מיליון דולר,  וההוצאות הללו מומנו באמצעות הזרמות הון של 2.7 מיליארד דולר ממשקיעים ונושים. המשקיעה הגדולה ביותר של WeWork היא סופטבנק היפנית וקרן ויז'ן שלה בגובה 100 מיליארד דולר.

החברה היא בבעלות פרטית וכבר הצליחה למשוך בסיס לקוחות חדש, בזכות השכרת חללי עבודה משותפים ואופנתיים. נכון לסוף 2018 היא פעלה במאה ערים עם 425 סניפים, כאשר 161 מתוכם כבר פתוחים מעל 18 חודשים.

אך ההתרחבות המהירה עולה כסף. החברה דיווחה למחזיקי האג"ח כי ההוצאות שלה על "צמיחה והתפתחות בשווקים חדשים" זינקו פי יותר מ-3 לעומת שנה קודם לכן ל-477 מיליון דולר ב-2018, זאת בעוד שהוצאות קידום מכירות ושיווק עמדו על 379 מיליון דולר, עלייה של 164% מהשנה הקודמת..

לפי המסמכים, עלויות התפעול זינקו בסך הכל ב-93% ל-3.5 מיליארד דולר. שיעור העלייה הזה היה נמוך מהצמיחה בהכנסות, שהוכפלו ל-1.8 מיליארד דולר, והובילו להפסד של 2 מיליארד דולר עבור השנה, כך עולה מנתונים שפורסמו כבר.

סופטבנק, שהיא כאמור המשקיעה הגדולה של החברה, צמצמה מוקדם יותר השנה את ההשקעה האחרונה שלה בחברה ל-2 מיליארד דולר, נמוך מ-16 מיליארד דולר שעליהם תכננה, בגלל התנגדות המשקיעים הסעודיים. ההשקעה האחרונה העניקה לחברה שווי שוק של 47 מיליארד דולר, הגבוה פי 16 משל המתחרה העיקרית שלה, IWG – חברה הנסחרת בלונדון שמנהלת את מותגי רגוס (Regus) וספייסס וההכנסות שלה עמדו בשנה שעברה על 3.3 מיליארד דולר.

מ- WeWork סרבו להגיב על הדיווח.

הפסדי WeWork ב-2018 -2 מיליארד דולר; מה יהיה בהמשך?

פיטורים: WeWork פיטרה 300 עובדים