חדשות    

הסיבה שחלונות המטוס קטנים

למה בעצם החלונות במטוס כל כך קטנים ולמה צריך אותם? לא היינו מצפים מחלונות מטוס להיות גדולים יותר?

הסיבה העיקרית היא לתת יותר מקום למתכת. המתכת שמרכיבה את גוף המטוס חזקה במיוחד ומיועדת לעמוד בשינויי לחץ קיצוניים, למשל כשהמטוס עובר מגובה אפס לגובה עשרה ק"מ. כשהחלונות גדולים יותר, הם תופסים את מקומה של המתכת ששומרת על מעטפת המטוס חזקה ועמידה בפני שינויי הלחץ. החלונות נשארים קטנים כדי לשמור על חוזק מבני מקסימלי של מעטפת המטוס.

העובדה שהחלון קטן משמעה ששינוי הלחץ הפתאומי בתוך המטוס בעקבות אירוע שכזה הוא ממושך ומתון יותר, מה שמאפשר ליותר חמצן להישאר בתא הנוסעים כדי שאלו יוכלו לשרוד עד שהמטוס מנמיך מספיק לגובה עם רמות חמצן נורמליות. אמנם יש במטוס מסכות חמצן, אך הן יכולות לספק חמצן רק במשך מספר דקות מוגבל.

רק החלון של הטייס גדול במיוחד. הסיבה היא שהטייסים צריכים לראות מה קורה סביבם כך שהחלון שלהם נבנה גדול ככל הניתן. חברות תעופה מוציאות מאות אלפי דולרים על החלונות הגדולים והאולטרה-חזקים האלה – חזקים אף יותר מחלונות מוגני ירי שיש בבנקים. חוץ מהיכולת לעמוד בהבדלי לחץ עצומים, ובהתנגשות אקראית במעופפים, הם מותקנים במסגרות גמישות שיכולות לספוג זעזועים ואת לחצי  הטיסה האדירים שמופעלים עליהן. עקרונית אפשר היה להשתמש בהן גם לחלונות הנוסעים, אבל זה היה מייקר את המטוס מאוד. עם זאת, כמה חברות מפתחות פתרונות טכנולוגיים להגדיל את החלונות.

מה המושב הטוב ביותר במטוס ומה הגרוע ביותר

איך בחברות התעופה מגנים מהקורונה