מאז הפעם האחרונה שבוצע סקר שביעות הרצון מהבנקים הענף עבר הרבה שינויים: בנקים מוזגו, מנכ"לים עזבו ובנוסף, עובדים פוטרו ונוסף בנק דיגיטלי וחדש בישראל.
מדובר בסקר שנתי של בנק ישראל הבוחן את שביעות הרצון של הלקוחות מהבנקים, שמפורסם זו הפעם השנייה. הבנקים הגדולים שעוברים הליכי התייעלות, לאומי ופועלים, נמצאים בתחתית הדירוג – והסיבה היא סגירת סניפים וקיצוץ במשרות ופחות זמינות ללקוחות.
במקומות הראשון והשני נמצאים הבנקים הקטנים בנק מסד ובנק יהב, ובמקום השלישי בנק מזרחי – שלעומת הליך הדיגיטציה המתחזק בבנקים הגדולים מפרסם בקמפיין בולט את מתן השירות שלו.
הידרדרות חלה בשביעות הרצון של הלקוחות בנוגע לזמן ההמתנה בסניף, בשל קיצוץ במספר העובדים ועידוד הלקוחות שלא להגיע לסניפים ולבצע את מרבית הפעולות בפלטפורמות הדיגיטל.
יותר משליש באפליקציות התשלומים והם מרוצים
מסקר בנק ישראל עולה, כי 36% מהלקוחות בישראל משתמשים באפליקציות התשלומים של הבנקים – ביט, פיי ופיי בוקס – ושביעות הרצון גבוהה מאוד.