אורביט זכתה בהסכם בהיקף של 109 מיליון שקל עם חיל האוויר האמריקאי
שוק ההון    

אורביט זכתה בהסכם בהיקף של 109 מיליון שקל עם חיל האוויר האמריקאי

אורביט טכנולוג'יס, חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב, הודיעה כי זכתה בהסכם מסגרת לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות תקשורת מוטסות מסוג ADAS במטוסי KC-135 AK, מטוס תדלוק ותובלה מתוצרת בואינג, של חיל האויר האמריקאי בשווי כולל של כ-109 מיליון שקל. בהתאם להסכם, החברה תספק שירות למערכות תקשורת הפנים ותשדרג את יחידות ההפעלה במערך המטוסים במשך חמש שנים. הזכייה פורסמה באתר משרד ההגנה האמריקאי.

אורביט היא ספקית של מערכות תקשורת מתקדמות המהוות מרכיב חיוני בפתרון שהן משרתות וכן הינה ספקית של שירותים נלווים הן בשוק המסחרי והן בשוק הממשלתי/ביטחוני.

החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות תקשורת לוויינית לפלטפורמות ניידות (קרקעיות, ימיות ומוטסות), מערכות עקיבה תקשורת וטלמטריה בין פלטפורמות ניידיות ונייחות ללוויינים, מטוסים מזל"טים וטילים, וכן מערכות ניהול תיקשורת, שמע וניטור וידאו.

שווי השוק של החברה עומד על כ-150 מיליון שקל.

בתקופה האחרונה דיווחה אורביט על מספר הסכמים גדולים בהם קבלת הזמנות ממשרד הביטחון לאספקת מערכות תקשורת בהיקף של כ-21 מיליון שקל והזמנה מארגון בטחוני במדינה באסיה לאספקת מערכות טלמטריה בכ-16 מליון שקל.

הכנסותיה של אורביט ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו בכ-10.1 מיליון דולר, עלייה של כ-40% לעומת הרבעון הראשון של 2017. החברה הסבירה את העלייה מגידול במכירות בכל מגזרי הפעילות שלה. החברה רשמה ברבעון הראשון של 2018 הפסד בסך של כ-0.5 מיליון דולר לעומת הפסדד בסך של כ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. את הרבעון סיימה אורביט בהפסד נקי בסך של כ-0.7 מיליון ש"ח לעומת הפסד בסך של כ-1.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה והפסד בסך של כ-4.4 מיליון דולר בשנת 2017 כולה.

באוגוסט 2017 רכשה קרן פימי 33% ממניותיה של אורביט וקיימת בידיה אופציה להגדיל את אחזקותיה ל-42% בתוך שנתיים מהרכישה ואופציה נוספת אשר יכולה להביא אותה להזקה ב56% מהונה של אורביט לאחר 5 שנים.

 

פימי ימשקיעה 40 מיליון שקל בבירד אירוסיסטמס