חדשות    

איך משקיעים בנפט?

למדריך השקעה בנפט – האם הנפט יעלה, ואיך להשקיע בנפט?

ההחלטה של מדינות אירופה להחרים את הנפט מאירן עשויה להערכת אנליסטים להוביל לעליית מחירים במחיר הנפט. בינתיים, למרות שעברו כמה ימים מאז ההכרזה הנפט לא התרומם (סביב 100 דולר לחבית), אבל, אם אתם מאמינים בתרחיש הזה, אתם יכולים לרכוש תעודות סל על הנפט, ויש כאלו גם בבורסה המקומית, אחת מהן

קסם נפט של קסם מקבוצת אקסלנס עוקבת אחר חוזי הנפט מסוג Brent Crude. מדובר בחוזים קצרים יחסית הנסחרים בבורסת (ICE) לונדון. צריך לשים לב – לא מדובר במחיר חבית הנפט שאנחנו מכירים מהציטוטים השוטפים, כלומר לא מדובר במחיר חבית של 100 דולר, החוזה העתידי על Brent Crude נסחר בערך ב-108 דולר. מעבר לכך, לא תמיד יש קורלציה מלאה בין הנפט (חבית הנפט) לחוזה העתידי על Brent Crude. המגמה לרוב היא אותה המגמה, אלא שני מוצרים מאוד קרובים, אבל לא זהים. מעבר לכך, השקעה במחיר הנפט חשופה לשינויים בשער הדולר.

למידע מלא על תעודת הסל, קסם נפט – הנה עמוד התעודה באתר אקסלנס השקעות.

את תעודת הסל הזו, כמו את כל תעודות הסל, ניתן לרכוש במהלך כל שעות המסחר בבורסה (בדומה לרכישה ומכירת מניות) ובשונה מקרנות נאמנות שלמעשה נסחרות פעם אחת או פעמיים במשך היום (בהתאם למחיר ההוגן שלהן). בעת הרכישה (וגם המכירה) של תעודת הסל משולמת עמלה לבנק (או לברוקר), ובנוסף יש דמי ניהול, בתעודה הספציפית הזו, כך עולה מתשקיף התעודה, דמי הניהול הם אפס. החיסרון בתעודות סל (מול קרנות נאמנות) הוא בכך שהמחיר נקבע בבורסה בין קונים מרצון למוכרים מרצון והשער הזה הוא לא בהכרח השער ההוגן. כלומר, יכול להיות שאתם רוכשים במחיר גבוה יותר מערכה ההוגן של התעודה, ויכול להיות שכשתמכרו , המחיר יהיה נמוך מהמחיר ההוגן של התעודה. כלומר, לצד היתרון שבסחירות היומיומית, יש גם חיסרון – מחיר שיכול להיות שונה מהמחיר ההוגן (בקרנות הנאמנות כאמור המחיר הוא המחיר הכלכלי). עם זאת, בתעודות הסל, מתחייב המנפיק (במקרה הזה, קסם תעודות סל, לתת ציטוטים – לתת מחירים להיצע, ומחירים לביקוש, כך שבכל מצב יהיה מסחר בתעודה, בכל תרחיש תוכלו לקנות או למכור את התעודה (להנזיל את ההשקעה). זה יתרון, אבל בית ההשקעות (מנהל תעודות הסל) , מן הסתם, רוצה להרוויח בעסקה הזו, כך שהוא ינסה לקנות במחיר קצת יותר נמוך ממחיר הוגן, וינסה למכור במחיר קצת יותר גבוה ממחיר הוגן. הוא אמנם מחוייב לתת ציטוטים, אבל יש בינהן מרווח, ולפעמים הוא משמעותי.