שוק ההון    

איתמר מדיקל ממשיכה לצמוח – ההפסד התפעולי ירד ל-0.5 מיליון דולר

איתמר מדיקל היא מאותן חברות חלום עם סיפור מעניין – פתרונות למניעת דום לב במהלך שינה ועוד, אבל המרחק בין החלום למציאות גדול, אם כי, ברבעונים האחרונים במקביל להגדלת המכירות, ולהמשך פיתוח מוצרים חדשים, החברה מצמצמת את ההפסד. ברבעון הראשון הסתכם ההפסד ב-0.5 מיליון דולר, על הכנסות של 5.5 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 4.3 מיליון והפסד של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017. לכאורה, החברה תגיע לאיזון בקצב מכירות של 6.5 מיליון דולר, וייתכן שזה בהישג יד.

 החברה מפתחת, משווקת ומוכרת מכשירים רפואיים לא פולשניים בטכנולוגיה לאבחון וטיפול בהפרעות דום נשימה בשינה. הנהלת החברה מדגישה כי מדובר בעל הכנסות שיא. הכנסות מוצר ה-WatchPAT ממשיכות לגדול בשווקי היעד המרכזיים של החברה עם גידול של כ-26% בשוק האמריקאי. איתמר מדיקל ממשיכה לשמור על רווחיות גולמית גבוהה של כ-77% מסך ההכנסות הודות להשקת חבילות שירות נוספות בארה"ב              ה-WatchPAT Direct, המהווה פתרון התקשרות חדש עם המטופלים, ויצירת ערך מוסף ושימוש שוטף במוצריה על ידי מערכת ה-SleePath, המאפשרת לקרדיולוג לנהל ולפקח אחר האיבחון ויעלות הטיפול בדום נשימה בשינה.

 דירקטוריון והנהלת החברה מקדמים רישום למסחר של מניות החברה בבורסת ה-Nasdaq בארה"ב באמצעות תוכנית ADR (American Depository Receipt)  ותעודות ADR המייצגות את מניות החברה. תוכנית ה-ADR לא כוללת, בשלב זה, גיוס הון כחלק מהרישום למסחר. השלמת המהלך כפופה לקבלת האישורים הנדרשים, לרבות אישור ה-SEC וה-Nasdaq והוא עשוי לחזק משמעותית את בסיס המשקיעים בחברה ולאפשר לאיתמר מדיקל להגדיל את המסחר במניה על ידי גופי השקעה אמריקאים וזרים.

הכנסות איתמר מדיקל ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו כאמור בכ-5.5 מיליון דולר, גידול של 26% בהשוואה להכנסות של כ-4.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017. החברה מדווחת על גידול של 41% בהכנסות מוצר ה-WatchPAT בעיקר כתוצאה מגידול במכירת חיישנים ובדיקות בארה"ב. הכנסות החברה בצפון אמריקה ממכירת WatchPAT ברבעון הראשון של 2018 גדלו לכ-3.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, כאשר בדיקות וחיישנים  מהווים כ-72% מסך הכנסות החברה ממוצר ה-WatchPAT בצפון אמריקה. החברה מעריכה כי המשך הגידול במספר הבדיקות וקצב ההכרה הגובר בהכנסות ממכירות אלו יאפשרו לאיתמר מדיקל להמשיך את הצמיחה המהירה, תוך שיפור משמעותי של יכולת החיזוי של הכנסות החברה לעתיד.

הרווח הגולמי של איתמר מדיקל ברבעון הראשון של 2018, הסתכם בכ-4.2 מיליון דולר, גידול של 29% בהשוואה לרווח גולמי של כ-3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2018 נותר גבוה וגדל ל-77% מסך ההכנסות. השיפור ברווחיות הגולמית מקורו בתהליכי התייעלות בתהליך הייצור שביצעה החברה בשנים האחרונות וכן בשל גידול בכמויות מוצרי החברה שיוצרו במהלך הרבעון

ההפסד התפעולי על בסיס מזומן (Non-IFRS) של איתמר מדיקל ברבעון הראשון של 2018 הסתכם בכ-0.5 מיליון דולר, ממשיך לקטון והופחת בכ-63% בהשוואה להפסד תפעולי על בסיס מזומן של    כ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בהפסד התפעולי מקורו בשיפור ברווחיות הגולמית ובקיטון בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות מחקר ופיתוח, וזאת חרף המהלכים שמבצעת החברה להגדלת שיעור המבוטחים שיהיו זכאים לשיפוי בארה"ב עבור בדיקות שינה ביתיות בהמשך לעדכון הנחיות ה-AIM האמריקאי.

איתמר מדיקל זכתה במהלך הרבעון הראשון של 2018 לאמון של בעלי המניות בחברה ושל משקיעים נוספים מגופי ההשקעה המובילים בישראל כשהתקשרה בהסכמי השקעה נפרדים עם קרן ויולה, מדטרוניק, ד"ר גיורא ירון, ילין לפידות, מיטב דש והפניקס אשר אמורים להשקיע כ-21 מיליון שקל בחברה כנגד כ-7.7% מהון מניות החברה. השלמת העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות שנקבעה ל-23 במאי 2018 ואישור הבורסה.

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל, ציין כי "אנו גאים לדווח על תוצאות שיא לרבעון הראשון של 2018 המשקפות את ההכרה הגוברת בחשיבות האבחון והטיפול בדום נשימה בשינה, את המודעות והביקוש הגובר לפתרונות בדיקות שינה ביתיות ואת הצלחת מהלכי החברה לחיזוק יתרונה התחרותי וקידום פתרונות חדשניים לניטור וניהול דום נשימה בשינה. איתמר מדיקל נהנית כיום מיישום המודל העסקי החדש המתבסס על מכירה של בדיקות (Test as a Service – TaaS) ומאפשר לחברה להיכנס למרכזים קרדיולוגיים חדשים בארה"ב ולספק מענה טוב יותר עבור מטופליהם. הגידול העקבי בהכנסות החברה ממוצר ה-WatchPAT מעיד שאנו בכיוון הנכון".

"בנוסף, יכולתה של איתמר מדיקל לספק פתרון אבחון וטיפול מלא בשוק האמריקאי המתבסס, בין היתר, גם על הסכמי הפצה אסטרטגיים, מציבה את איתמר מדיקל בעמדה טובה להמשיך ולמקסם את ההזדמנויות בשוקי הקרדיולוגיה והשינה לטובת המשך צמיחה. אנו ממשיכים להרחיב את היצע המוצרים והפתרונות שלנו וברבעון הראשון של 2018 מספר לקוחות גדולים כבר רוכשים את חבילת WatchPAT Direct שלנו באופן קבוע ומשרתים באמצעותה את מטופליהם. החודש השקנו גם את מערכת ה-SleePath שלנו המבוססת ענן לניהול ומעקב של דום נשימה בשינה בחולים קרדיולוגיים בכלל ובחולי פרפור פרוזדורים בפרט. מדובר במערכת ייחודית המאפשרת מתן תמונת מצב יומית, עדכנית ואוטומטית לרופא על יעלות הטיפול בהפרעות השינה. השקת המוצר התאפשרה על ידי התממשקות טכנית עם מוצרי  ה-CPAP של פיליפס. אנו נהנים גם  מהרוח הגבית שקיבלנו מצד האקדמיה לרפואת השינה בארה"ב, ה-AASM, שאימצה לראשונה ובצורה ישירה את טכנולוגיית ה-PAT יסייעו לנו להמשיך ולהגדיל את מספר בדיקות השינה הביתיות בארה"ב ולחזק את מעמדנו העסקי גם בשווקי יפן ואירופה".