חדשות    

השכרת רכב – יתרונות וחסרונות

השכרת רכב או רכישת רכב – מה עדיף?  השאלה הזו עולה אצל משפחות רבות. יש כאן בראש וראשונה עניין כלכלי – האם להוציא סכום גדול על רכישת רכב, או לשלם שכירות שוטפת (מדי חודש); האם יש בכלל את הסכום הגדול החד פעמי הנדרש לרכישת רכב? אך מעבר לשאלות הכלכליות, צריך גם להתייחס להיבטים נוספים. גם במשפחה שלנו העניין קפץ לאחרונה.

בדיוק כשהתבקשנו לשלם עבור החוגים של הילדים (סכום בלתי נתפס יש לציין), שבק הרכב המשפחתי וסירב להראות אות חיים. הגרר כחלק מפוליסת הביטוח העביר את "הגרוטאה" למוסך, שם בישרו לנו שהרכב שפך מנוע והדרך היחידה להחיות אותו היא באמצעות החלפת מנוע. אחרי התלבטות לא ארוכה החלטנו למכור את שאריות הרכב לפירוק ולקבל עליו כמה מאות שקלים בודדים והתיישבנו לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי ההמשך, מה נכון לנו יותר, לרכוש רכב (חדש או יד שנייה) או שנכון יותר לשכור רכב שישרת אותנו נאמנה.

היתרונות של רכב מושכר על רכישת רכב

הילדים נרדמו אחרי שאספנו אותם מהחוגים במונית והתיישבנו לקבל את ההחלטה הגורלית. בטבלה מסודרת ערכנו את היתרונות אל מול החסרונות, אותם נציג לכם כאן. 

במהלך השנים בהם החזקנו רכב משפחתי, למדנו כי סכום הכסף המושקע ברכישת הרכב הוא הכסף הקטן שאחריו מגיעות הוצאות האחזקה (החל מדלק, דרך הטסט הטיפולים וביטוחים ועוד). את הבדיקות בחרנו לבצע אחר הקריטריונים וההוצאות הכספיות הנדרשות במהלך היום יום.

  • ביטוחים – להבדיל מרכב אותו נרכוש, מחיר הרכב אותו אנו שוכרים מגלם את עלות הביטוחים השנתיים כך שאנו לא נאלצים להוציא סכומים קבועים עבור הביטוחים, מה עוד שלא נאלץ לדאוג לחידושי הביטוח והוא יבוצע באופן אוטומטי על ידי חברת ההשכרה דרכה ביצענו את העסקה.

  • טיפולים תקופתיים – כל רכב נזקק לטיפול, לכל הפחות פעם בשנה (על פי רוב אנחנו דאגנו לקחת את הרכב לטיפול יום או יומיים לפני הטסט). המסקנה אליה הגענו היא, כי רכב מושכר יחסוך מאתנו את עלות הטיפול ולא פחות חשוב את זמן הטיפול הנדרש. במקרה בו נשכור רכב, חברת ההשכרה היא זו, שתבצע את הטיפולים הנדרשים, כך שביום הטיפול נקבל עדכון ובעבור הרכב בו אנו משתמשים וזה שנלקח מאתנו לטובת הטיפול, נקבל רכב חלופי שישרת אותנו נאמנה.

  • טיפולים בלתי צפויים – כל בעל רכב מכיר את התחושה המציפה שהרכב אינו מניע, מתחמם או כל תקלה בלתי צפוייה אחרת. התקלות תמיד מגיעות ברגעים הלא נוחים והתסכול הוא רב. רכב פרטי בו נחזיק יאלץ אותנו להזמין גרר, להמתין לתיקון, לשלם עבורו ולהתמלא בתחושות יגון ואילו רכב מושכר יאפשר לנו להימנע מההליכים הבירוקרטיים, וכל שנאלץ הוא לצלצל אל חברת ההשכרה שתפתור עבורינו את התקלה.

  • טסט – המדינה דורשת מכל רכב לעבור בדיקה תקופתית (שנתית) הנקראת מבחן הטסט. גם בלי שיתגלו ברכב תקלות העלות עבור האגרה וביצוע הטסט עולה את ה- 1000 שקלים בשנה (בהתאם לסוג ושנתון הרכב). ברגע שנבחר לשכור רכב ולהשתמש בשרותיה של חברת השכרה, הליך הטסט יוסר מכתפנו והחברה תטפל בהליך, תוך שהיא מקצה לנו רכב חלופי בעת בה הרכב מצויי בבדיקה התקופתית.

 

הורדת היתרונות אל מול החסרונות אל הכתב אפשרה לנו להבין כי הבחירה ברכב שכור תאפשר לנו לחסוך בזמן רב ובהוצאות תקופתיות. זה נכון שהרכב לא נשאר בחזקתנו אבל מנגד ולאור ההוצאות עבור גידול הילדים החוגים ועוד, ספק בליבי אם הייתה עומדת לרשותנו היכולת הכלכלית לרכוש רכב משנתון מתקדם כמו שנקבל מחברת ההשכרה.