חדשות    

"המדיניות המוניטרית בחודשים הקרובים תושפע מכיוון השקל וסביבת האינפלציה"

לידר שוקי הון מפרסמים סקירת מאקרו ומתייחסים לנושא המדיניות המוניטרית ולאינפלציה: "אנו מעריכים שמדד חודש מרץ עלה ב - 0.4% בהשפעת עלייה במחירי הדלקים"

"ההשקעות הריאליות של תושבי חוץ הסתכמו ב – 1.6 מיליארד דולר בחודשים ינואר- פברואר. מדובר בקצב שנתי של יותר מ-3% תוצר, כ-50% יותר מאשר ב-2014", כך כותבים הבוקר לידר שוקי הון בסקירה מאקרו כלכלית שבועית שמפרסם בית ההשקעות. בלידר מציינים כי בנק ישראל סבור שהמשק הישראלי חזר לצמוח בקצב של 2.5%-3.0% ברבעון הראשון 2015.

לידר שוקי הון מתייחסים לאינפלציה, וכותבים בסקירתם: "אנו מעריכים שמדד חודש מרץ עלה ב – 0.4% בהשפעת עלייה במחירי הדלקים. האינפלציה שנה קדימה תגיע ל-0.9% ותושפע מהמשך עלייה במחירי הדיור ועדכון שכר מינימום אשר צפוי לתרום כ-0.2%-0.3% לאינפלציה שנה קדימה. מנגד, המשך הגברת התחרותיות בענפים שונים תמתן את האינפלציה", כותבים בלידר.

בנוסף מתייחסים לידר לנושא המדיניות המוניטרית של בנק ישראל, וכותבים כי "בדיון הפנימי של הוועדה המוניטרית צוין שציפיות האינפלציה התקרבו לגבול התחתון של יעד האינפלציה, שע"ח של השקל התייצב והמשק חזר לצמוח בקצב סביר. בינתיים שע"ח של השקל התחזק ב – 1.8% מאז החלטת הריבית האחרונה. בשל הלחץ הבסיסי להמשך ייסוף בשקל, בנק ישראל עשוי לשקול צעדים נוספים. נדמה שכיוון המדיניות המוניטרית בחודשים הקרובים תושפע מכיוון השקל וסביבת האינפלציה", מעריכים בלידר.

באשר לשווקים הגלובליים, כותבים לידר כי בארה"ב מדד מנהלי הרכש בשירותים התייצב על רמה גבוהה בחודשים האחרונים. חברי הפד חלוקים לגבי עיתוי העלאת הריבית כאשר כמחצית אינם דוגלים בהעלאת ריבית כבר בחודש יוני. בלידר כותבים גם כי "לפי דיוני הפד, קיימת חשיבות רבה בהתפתחות השכר הממוצע במשק והמדיניות המוניטרית תהיה תלויה בנתונים הכלכליים. מסתמנת התרחבות בצריכה הפרטית באירופה, בקצב שנתי של 3%".

בלידר שוקי הון מתייחסים בנוסף לשוק האג"ח, וכותבים: "כפי שכתבנו לפני שבוע, כל עוד בנק ישראל מתלבט בין אי שינוי בריבית ובין הרחבה מוניטארית נוספת (ולא ריסון), האפיקים הארוכים עשויים להניב רווח הון מסוים. לכן, הפרמיה השלילית של אג"ח ישראל על אג"ח ארה"ב צפויה להתרחב".

"עודף פדיון ניכר בשוק האג"ח ונתוני תקציב חיוביים ברבעון א' תומכים בשוק האג"ח. אנו מניחים שהתשואות הארוכות בארה"ב יעלו בקצב מאד מתון השנה.  גם אם הפד יעלה את הריבית בחודשי הקיץ, קצב העלאת הריבית בהמשך צפוי להיות מתון", כותבים לידר שוקי הון.