שוק ההון    

הממשל האמריקאי יממן למדיוונד פיתוח תרופה להגנה מפני גז חרדל

מדיוונד

מדיוונד , המוחזקת בשיעור של 35% על ידי כלל ביוטכנולוגיה, חתמה עם הרשות האמריקאית למחקר ופיתוח ביו-רפואי מתקדם (U.S. Biomedical Advanced Research and Development Authority) על הסכם לפיתוח NexoBrid לטיפול בפגיעות גז חרדל (נשק לוחמה כימי), כחלק מהיערכות ממשלת ארה"ב לאירועים רבי נפגעים.

מכלל ביוטכנולוגיה נמסר כי על פי ההסכם, תממן BARDA פעילויות מחקר ופיתוח של מדיוונד בהיקף של כ-12 מיליון דולר עד לשלבי ניסויים פיבוטליים בבעלי חיים בהתאם ל- Animal Efficacy Rule של ה- FDA (המאפשר השלמת פיתוח של תרופה לאינדיקציות בהן אי אפשר או לא אתי לבצע ניסויים בבני אדם). ההסכם, שהינו לתקופה של עד שמונה שנים, כולל אופציות למימון נוסף בהיקף של עד 31 מיליון דולר עבור פעילויות פיתוח נוספות ועבור הגשת בקשה ל- FDA לאישור NexoBrid לשיווק (BLA).

מוקדם יותר השנה אישר ה- FDA כי פיתוח NexoBrid לטיפול בפגיעות גז חרדל יסתמך על ניסויים בבעלי חיים בלבד (בהתאם ל- Animal Efficacy Rule).

מדיוונד שמניותיה נסחרות בנאסד"ק תחת הסימול MDWD מפתחת, מייצרת וממסחרת תרופות לטיפול בכוויות ובפצעים כרוניים. מדיוונד משווקת את NexoBrid, תרופה להטריית כוויות קשות, באירופה, בישראל ובמדינות נוספות. כמו כן, NexoBrid נבחנת בניסויים קליניים Phase III בארה"ב ובאירופה. מדיוונד מפתחת גם את EscharEx, תרופה להטריית פצעים כרוניים ופצעים קשי ריפוי אשר נבחנה בניסויי Phase II באירופה ובישראל.