שוק ההון    

הנקמה של טבע במיילן

קרדיט: פןסשנשט

טבע ומיילן הן שתי מתחרות וותיקות בשוק התרופות. היריבות בינהן הגיעה בשנים האחרונות למלחמה של ממש – טבע ניסתה לרכוש את מיילן, וזו הצליחה לברוח מהעסקה דרך כוונתה לרכוש את פריגו.

חוסר ההצלחה של טבע לרכוש את מיילן, העביר אותה למטרה אחרת – החברה הגנרית של אלרגן, בסכום עתק של קרוב ל-40 מיליארד דולר – סכום שהפך את טבע לממונפת מאוד, ומסוכנת מאוד. הרכישה הזו, למרות שהיה ידוע כבר בתחילת הדרך שהיא לא כל כך אטרקטיבית, הפכה לכשלון ענק, כשלון שערער את מעמדה של טבע בשוק, והכביד על יכולתה לשרת את החובות הפיננסים.

מיילן גם היתה אחראית על התחרות הגנרית לקופקסון של טבע – החששות מהתרופה הגנרית של מיילן היו בין הסיבות לירידה הדרמטית במחיר מניית טבע, וגם לרה ארגון שנעשתה בטבע.

נקמה מתוקה 

והנה טבע עכשיו נוקמת במיילן – טבע קיבלה אישור להשקת התרופה הגנרית לאפיפן של מיילן. על פי הדיווחים היא צפויה להשיק את התרופה בקרוב. האפיפן היא למעשה, התרופה המרכזית בסל התרופות של מיילן, והיא אחראית על חלק משמעותי מהרווחים שלה. בתגובה להתפתחויות האחרונות, מניית מיילן נפלה בחודש האחרון ב-15%, לשפל של ה-5 השנים האחרונות למחיר של 32.5 דולר, המבטא לחברה שווי של 17 מיליארד דולר.

טבע על פי הערכות אנליסטים צפויה למכור מהתרופה לפחות 200 מיליון דולר בשנה ולהרוויח לפחות 50 מיליון דולר.

אגב, גם פריגו, השחקנית השלישית בשוק התרופות הגנריות,  נמצאת בתקופה חלשה – מעבר לתוצאות החלשות, שוב יש זעזועים בצמרת – מנכ"ל החברה פרש אחרי שנה בתפקיד.

 

מניית טבע